Ga naar inhoud

Hulp met kiezen voor upgrade mijn systeem


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om op de beurs een nieuw moederboard en processor en geheugen( bij elkaar passend natuurlijk) te kopen. Want upgraden met huidige board gaat niet, of in ieder geval te weinig. Maar ik wil mijn huidige hardware wel blijven gebruiken!! Momenteel heb ik een abbit kr7a-raid met athlon 1700+ 2 bankjes geheugen pc2100 á 256mb. Ik heb aangesloten 1 dvd brander, dvd speler, en 3 harde schijven, waarvan 2 in raid opstelling. Verder 9500 pro hercules videokaart. dc10+ videobewerkingskaart, medion tv kaart en soundblaster live kaart+ een netwerk kaart.^ 6 usb aansluitingen, 2 voor 4 achter in de kast. Dit wil ik eigenlijk zo houden. Dus geen Sata maar ide aansluitingen, met raid. Nou zie ik door de bomen het bos niet meer. En zie alleen maar recensies met sata aansluitingen. Wil wel weer een amd processor. Maar budget mag niet meer zijn dan zo'n 300 euro. Ik denk zelf richting een amd 3000+ processor?? Want de nieuwe 64 serie is voor mij te duur, denk ik. Wie heeft er wat tips voor mij, over merk en combinatie met geheugen e.d.?? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groet Hope.
Link naar reactie
Budget van nog geen € 300,- is zeker niet voldoende voor een AMD64 mobo+proc+RAM. Ik adviseer je eens te gaan kijken naar de Asrock mobo's en de nieuwe AMD Sempron familie. Beide bedoeld voor de kleine beurs en je kunt je huidige RAM bankjes nog ff gebruiken (en evt later upgraden naar bv PC3200). Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:e398eb3214="M.V. Wesstein"]Budget van nog geen € 300,- is zeker niet voldoende voor een AMD64 mobo+proc+RAM. Ik adviseer je eens te gaan kijken naar de Asrock mobo's en de nieuwe AMD Sempron familie. Beide bedoeld voor de kleine beurs en je kunt je huidige RAM bankjes nog ff gebruiken (en evt later upgraden naar bv PC3200). Groet, M.V. Wesstein[/quote:e398eb3214] Volgens mij kan het wel hoor, moet je wel te vreden zijn met 512mb ddr zoals je nu hebt. neem dan een; EPoX 8HDA3+ of een Asus K8V-X voor rond de 70 a 80 euro. AMD Athlon 64 3000+ voor 140 euro. 512MB PC3200 DDR (TwinMos) voor 80 euro. En je zit nog mooi onder de 300 euri. En dan nog een paar centen voor de fan, want je oude cooler kan niet mee. Ben je een stuk sneller als je huidige xp 1700.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[/quote] EPoX 8HDA3+ of een Asus K8V-X voor rond de 70 a 80 euro. AMD Athlon 64 3000+ voor 140 euro. 512MB PC3200 DDR (TwinMos) voor 80 euro. . [/quote] Ik vroeg me af hoe je kan zien wat de snelste cpu is die op dat moederbord past. (ook al is die nog niet uit) Graag een uitleg dan weet ik het de volgende keer ook :) Klopt het verder dat als je een mobo heb met een maximale cpu erop dat je dan niet meer kan oc'en met dat mobo of kan je dan gewoon nog verder? Alvast bedankt :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...