Ga naar inhoud

Toeneemende hitte in de winter?!


Aanbevolen berichten

Mijn cpu wordt steeds warmer tijdens stress tests volgens de temperatuur sensors. 2 Maanden geleden werd die maximaal 63 graden! Nu zit ik al op de 70 graden!! :( De pc loopt overigens nog steeds 100% stabiel! [EDIT] Nu zit ie al op 72 graden, het moet niet veel gekker worden :-? Idle is ie 54 graden. Iemand enig idee hoe dit kan, en of het kwaad kan? [EDIT 2] De cpu is overgeklokt naar 12.5*200 @ 2.063v... ik weet dat dit veel is, maar voorheen werd dat ding op dit voltage niet warmer dan 63 graden.
Link naar reactie
ik vind 2V voor een mobile ook wel erg veel. dacht toch dat deze wel lekker clockten zonder er een aso voltage overheen te rammelen. ik zou dan toch zien iets lager te gaan met je FSB, en op iets minder voltage te gaan draaien. WC is dan een veel betere optie, maar toch blijf ik er bij dat je echt geen 2V nodig bent voor een mobile om deze '''maar'' op 2500mhz te draaien. als je ziet wat er op Got gedaan wordt met een mobile op 2V dan snap ik niet waarom die van jou niet stabiel blijft op een iets lager voltage ( waarschijnlijk gewoon een slechte stepping dan)
Link naar reactie
Ik snap het zelf ook niet echt! De stepping is overigens als ik me niet vergis een goede :o ... heb geen zin om die koeler er weer af te pleuren maar ik dacht dat deze 3 maanden geleden zowat de nieuwste was. FSB verlagen levert toch te veel prestatie verlies op?! Dan kan ik beter de multiplier omlaag gooien...
Link naar reactie
[quote:c1386337c7="HardTrance"]Ik snap het zelf ook niet echt! De stepping is overigens als ik me niet vergis een goede :o ... heb geen zin om die koeler er weer af te pleuren maar ik dacht dat deze 3 maanden geleden zowat de nieuwste was. FSB verlagen levert toch te veel prestatie verlies op?! Dan kan ik beter de multiplier omlaag gooien...[/quote:c1386337c7] tsja, verschil tussen mp 12 en 12,5 is 100 mhz kloksnelheid. als je de FSB terugschroeft draait je mem automatisch ook langzamer. ik zou gewoon testen waar je het minste op verliest ( dmv Sandra mem/cpu benchmark test)
Link naar reactie
[quote:2f2ab00cab="Jan. H. A. Vos"]Wel handig met waterkoeling kan je gelijk een kopje thee zetten.[/quote:2f2ab00cab] welkom op het forum.. :D 1 dingetje, als je wat te melden hebt, zorg er dan voor dat het wel ergens over gaat. een reactie als dit voegt niks toe aan de discussie. ( offtopic posten of onzinnige reacties zitten we niet echt op te wachten)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...