Ga naar inhoud

koeler op hdd nodig???


Aanbevolen berichten

[quote:4c27292a51="gvhl"]ik heb geen koeler op mijn hdd is dat nodig? Maxtor 6B200M0 46 °C (115 °F)[/quote:4c27292a51]Hoeft niet. Als je maar 1 schijf hebt. Ik heb 4 schijven waarvan 2 op elkaar, daar laat ik wel een fan overheen blazen. Maar dan wel een gewonen die de lucht er horizontaal over blaast.
Link naar reactie
Door een warme hdd kan je schijf eerder overlijden. Als je maar 1 schijf hebt, is koeling niet nodig. Zit die schijf echter heel erg krap tussen 2 andere dingen in, of zit hij als het ware geisoleerd, omdat er allemaal platte ide kabels voor de schijf zitten, dan kan de warmte moeilijk weg en zal de temepratuur oplopen. Ik zou je kabels netjes wegwerken, zodat de warmte makkelijker wegkan (warme lucht stijgt op). Een fan lijkt me dan niet nodig.
Link naar reactie
[quote:0207d4ab8a="bradley"]wat bedoelen jullie met heel krap? tussen de 2 die ik heb zou er nog eentje tussen passen, is dit krap, ik zat zoiezo al te denken aan ventilators daarzo[/quote:0207d4ab8a]Dat is meer als genoeg, 46 graden mag makkelijk. Wij hebben het erover als je in een HD rack van 4 HD's er 4 instopt, dus dan zit er maar 0.3 CM tussen de HD's.
Link naar reactie
[quote:60aed31d89="laurensbot333"]is 65 te warm voor een harde schijf?[/quote:60aed31d89]Dan zit je toch wel tegen een grens hoor... Die van mij (met koeiling) is 22 graden.[quote:60aed31d89="AswinW"]Misschien ook rounded-IDE kabels ?[/quote:60aed31d89]Meestal heeft dit weinig nut aangezien de rest van de kast toch al een zooi van kabels is, en het verloopstukje plat>round blokeert meestal ook al een groot stuk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...