Ga naar inhoud

goede combinatie?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil het volgende systeem bij elkaar sprokkelen met de gedachte over een tijdje over te stappen op AMD 64. Hebben jullie op- en aanmerkingen?? Thanx! moederbord ASUS K8V Deluxe processor AMD Sempron 3100+ incl. Koeler geheugen 3x KINGSTON 512 Mb CL3 DVD-rom NEC ND3500 grafische kaart XFX GeForce 6800LE 128MB DDR DVI harde schijf Seagate Barracuda 7200.7 120Gb S-ATA speakerset Logitech Z-640 scherm iIyama E435s-s 17'' tft DVI / 10ms (1271 euro)
Link naar reactie
je kan beter een caintech moederbord VNF-250 nemen met een amd 64 3000+.. en je kan beter 1x 1gb nemen i.p.v. 2x 512 omdat socket 754 geen dual channel ondersteunt.. :roll: en ik ben het eens.. waarom een raptor als ie het niet nodig heeft.. wat zijn nog verder je computeronderdelen die je wil gaan kopen?? tip: kijk ook eens op icomputers.nl 8)
Link naar reactie
Het schijnt dat je een Sempron 3100 heel makkelijk kunt overklokken, zonder dat je speciale zaken moet doen. Maar hiervoor zou je wel een bord met een nForce 3/ 250 chipset moeten hebben, want dan kun je de klok wijzigen terwijl de bus voor je AGP en PCI onveranderd blijft. De tip in dit verband komt van Obi-wan kenobi (ere wie ere toekomt!): Let er wel op dat je dan een mobo met nForce3 250GB chipset neemt en misschien een wat betere CPU-cooler. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-3100-oc_14.html Ik kan je dit artikel aanraden. PaulusP
Link naar reactie
Die chaintech is een lekker bordje, alleen vind ik dat Tha Odie wel wat meer z'n mening mag onderbouwen. Ik heb hem ook gehad en hij was bij mij zeer stabiel en lekker snel. Geeft alleen geen hele hoge voltages maar een redelijke overklok gaat wel. Ik vind trouwens dat als je gaat oc'en het geen overbodige luxe is om de chipset extra te koelen.
Link naar reactie
Het mooie is: ik wil helemaal niet overklokken?! Dus dan is bovenstaand wel een goed systeem volgens jullie?? Wil het mobo veranderen in asus k8v-x deluxe, is hetzelfde maar dan zonder firewire en scheelt 3 tientjes of zo en neem 80gb ipv 120gb. Verder is de keuze op het geheugen gevallen op: MDT PC400 512MB CL2,5 Iemand nog verbeteringen/opmerkingen?? Thanx a lot alvast ps. Ik heb zojuist iets gelezen over een 'power plug' op je moederbord voor je harde schijf. Is dat hier van toepassing en zo ja, levert dat in deze combinatie problemen op??
Link naar reactie
[quote:ab939b0b0b="JarnoTrulli"] Weet iemand hoe dat zit met de 'power plug' op je moederbord? En ik wilde eigenlijk een oude systeemkast gebruiken, moet ik nu wel een nieuwe voeding kopen (ik denk dat die oude 300W heeft). Zo ja, hoe kom ik erachter of ik 350 of 400 nodig heb?[/quote:ab939b0b0b]Je merkt het zodra je gaat gamen, hij valt dan gewoon uit. Of je ziet bijv. via speedfan dat je 5v lijn continu 4.5v is. (te weinig) De moederbord pluggen zijn al minstens 3 jaar hetzelfde aangezien ik pas een moederbord (Socket A) heb overgezet naar een kast van 3 jaar geleden en dat gewoon ging.[quote:ab939b0b0b="JarnoTrulli"]ps. pc400 is toch gelijk aan pc3200 [/quote:ab939b0b0b]Het is PC3200, en dat draait op 400Mhz. Maar dat is gewoon miereneuke :lol:
Link naar reactie
[quote:ba54bbabd3="pcguy"]Socket a borden hebben vaak geen 4 pins stekker, de p4 borden en de athlon64 borden wel. Ik denk dat ze dat bedoelen maar aan elke nieuwe voeding zit zo'n draad dus dat moet wel goed komen.[/quote:ba54bbabd3]Ohja, vergeten. Maar zelfs in die kast van 3 jaar zat die nog in, dus dat gaat ook gewoon. Het ligt denk ik meer aan of het genoeg W is als verschillende kabels.
Link naar reactie
[quote:f81a276345="JarnoTrulli"] MDT PC400 512MB CL2,5 [/quote:f81a276345] Beste geheugenmodules die je kunt krijgen in de budgetklasse. 2x512MB of 1x1024MB PC3200 CL2,5 module(s) is/zijn meer dan zat. En je kan die MDT's ook gewoon op CL2 instellen op je moederbord met behoud van PC3200 snelheid: draait bij mijn PC ook zo. Als je niet gaat overclocken, kan je denk ik beter een Athlon64 2800+ nemen: ongeveer even duur en even snel als de Sempron 3100+, maar met 64-bit ondersteuning. Alleen niet erg overclockbaar. Die 4-pins 'power plug' zit ook gewoon in een bejaarde A-Open kast (300W) van me, niets bijzonders dus. Gewoon ff checken of ie ergens uit je bestaande voeding hangt.
Link naar reactie
[quote:2e984a0e3c="JarnoTrulli"] Maar hoe weet ik dan hoeveel W ik nodig heb? Is er een onderdeel in mijn pc die een bepaalde hoeveelheid nodig heeft of is het meer een combinatie van onderdelen? [/quote:2e984a0e3c] Is idd. moeilijk te zeggen hoeveel je precies nodig hebt: De ene 300W voeding is stabieler dan de andere. Maar als je zeker wilt zijn van je zaak, dan koop je een merk-voeding van 360W of meer: Tagan 380W bijvoorbeeld. De 6800LE is een redelijke stroomtrekker. [quote:2e984a0e3c="JarnoTrulli"] En hoe kan ik de MDT's op CL2 instellen dan?? Is dat overklokken :oops: ?? [/quote:2e984a0e3c] Da's geen overclocken, maar i.p.v. dat het mobo de latencies automatisch (by SPD) instelt, stel je ze zelf (Manual) in.
Link naar reactie
[quote:a0436e5e24="Obi-wan-kenobi"][quote:a0436e5e24="JarnoTrulli"] En hoe kan ik de MDT's op CL2 instellen dan?? Is dat overklokken :oops: ?? [/quote:a0436e5e24] Da's geen overclocken, maar i.p.v. dat het mobo de latencies automatisch (by SPD) instelt, stel je ze zelf (Manual) in.[/quote:a0436e5e24] Dat is wel overklokken, in de specs staat immers dat ze op 2,5 of op 3 moeten draaien maar jij laat ze sneller werken en dus overklok je het geheugen. Overklokken is niks meer als de hardware sneller laten werken dan waarvoor het gemaakt is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...