Ga naar inhoud

phoenixBios Upgraden/flashen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een computer (Intel pentium 3, 450Mhz) waarin ik graag meer geheugenin wil zetten. Nu is het zo dat het bios geen geheugenmodules van 512MB ondersteund. Volgens mij zelfs geen 256MB geheugenmodules. Het huidige bios = PhoenixBios 4.0 Release 6.0 Weet iemand hoe ik het bios kan upgraden/flashen of wat dan ook zodat ik wel grotere geheugenmodules kan plaatsen? Ik heb al op diverse site gekeken en zelfs contact op genomen met Phoenix, maar zij kunnen mij niet helpen omdat zij het bios niet ontwikkelen ( zeggen ze) . Ik snap er niks meer van. Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft. alvast bedankt.
Link naar reactie
euh.. 512 MB in een zelfde systeempje als ik? Dat vind ik vette overkill! Mijn Bios herkent ook geen 512 MB, en dat heb ik ook niet nodig. Standaard zat hier 64 MB in. Daar heb ik later 256 MB bijgezet. Die 512 MB zal denk ik niet vol benutworden, dus weggegooit geld. Mocht je het er toch in willen zetten, via Everest ff je merk mobo opzoeken en dan geeft die zelf wel links naar de website van je mobofabriekant. Succes
Link naar reactie
512 MB kan net vind ik in zo'n systeem, maar 256 is ook zat. Waar het ff om gaat is, ondersteund de chipset wel meer geheugen? Anders kan je flashen wat je wilt, maar zal ie echt niet meer geheugen pakken. Kijk dus goed bij de release notes van de bios om te kijken of er ondersteuning voor meer geheugen bij zit, maar ik denk het niet.
Link naar reactie
[quote:1bf65dbcfc="jayday"]Volgens eefmeijerink wel.. :wink: Maargoed, ik zou er dan 1 x 64 Mb uit halen en er een reep 256 Mb bijprikken..[/quote:1bf65dbcfc] Ja maar ik wil nu wel eerst zeker weten of dat kan zodat ik niet weer een geheugen module voor niks koop. Ik hoop dat ik de 512MB nog kan ruilen.
Link naar reactie
[quote:10fd53a401="Eric33"]Ja maar ik wil nu wel eerst zeker weten of dat kan zodat ik niet weer een geheugen module voor niks koop.[/quote:10fd53a401]Zoals eerder gezegd, kijken om wat voor MOBO het gaat en vervolgens de specs daarvan opzoeken op het internet. Als je een boekje bij je MOBO hebt gekregen, staat het daar ook wel in. BIOS updates helpen bij mijn weten niet zoveel voor dit 'probleem', het is meestal een hardware beperking (chipset, mobo).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...