Ga naar inhoud

Processor upgraden lukt niet


Aanbevolen berichten

Het gaat om een [b:6a52b59417]mobo Gigabyte GA-6VX7-4X[/b:6a52b59417]. Ik wil de oorspronkelijke, socket 370 [b:6a52b59417]intel Celeron 500mhz vervangen [/b:6a52b59417]door een [b:6a52b59417]Pentium 3 van 933mhz[/b:6a52b59417]. Volgens de handleiding ondersteunt dit moederbord een processor tot en met 1 Ghz. Verder lees ik dat ik een aantal jumpers op het moederbord anders moet zetten en het CMOS moet clearen Na het inbouwen van de intel Pentium 3, 933mhz, het verzetten van de schakel jumpers SW1 en SW2 en het Clearen van het BIOS gebeurt er helemaal niets bij het opstarten van de computer. Er dood scherm ik zie zelfs geen welkoms scherm. Na het terugzetten van de Intel Celeron 500mhz processor en het terugzetten van de jumpers en het clearen van de CMOS werkte de computer weer. [b:6a52b59417]Ik wil toch een tweede poging wagen om de intel Pentium 933mhz processor in te bouwen. Maar wat doe ik verkeerd of wat zie ik over het hoofd? Het moet toch gewoon kunnen om een processor te vervangen? [/b:6a52b59417] Hans
Link naar reactie
[quote:3ca9c433b9="honingbij"] [b:3ca9c433b9]Pentium 3 van 933mhz[/b:3ca9c433b9] [/quote:3ca9c433b9] Welke core-aanduiding heeft deze PIII? Er bestaan van de 933MHz nl. 2 versies, de Coppermine(-T) en de Tualatin. De Coppermine loopt op 1.75v (0.18µm fabricageproces) en de Tualatin 1.1v (0.13µm process). Die laatste wordt niet ondersteund door je mobo: http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/CPUSupportList/CPUSupportList_GA-6VX7-4X.htm Multiplier is wel op 7x gezet?
Link naar reactie
Ik moet kijken welke bios versie ik gebruik. Denk jij dat het daaraan ligt? Kan het eventueel naar Norton GoBack liggen. Misschien moet ik dit programma eerst uitschakelen. Wat betreft de dip switches betreft heb ik dat een aantal keren gecontroleerd en kon niets vinden. Het kan natuurlijk dat de CPU kapot is. Maar of dat waarschijnlijk is weet ik niet. Ga het op een rustig moment nog eens proberen Hans
Link naar reactie
De processor Pentium 3 933mhz werkt op 1,75 volt en is van het 0.18 u fabricagesysteem. Ik neem aan dat het dan een Coppermine is. En volgens de uitleg is dit een goede processor voor deze computer. Alleen heb ik nog geen idee wat de multiplier is. Daar heb ik als het goed is niets aan gedaan. Dat kan misschien de reden zijn. Waar zit de multiplier en hoe zet ik de multiplier op 7 maal Hans
Link naar reactie
[quote:4864982beb="honingbij"] Waar zit de multiplier en hoe zet ik de multiplier op 7 maal [/quote:4864982beb] Da's dus de instelling van de dipswitches van SW2 (zie 'CPU Setup' van je handleiding). Het zou moeten zijn: SW1 voor 'PCI CLK' = 133MHz: 1 - OFF 2 - OFF 3 - OFF 4 - OFF 5 - OFF 6 - OFF SW2 voor 'freq ratio' = 7x: 1 - ON 2 - OFF 3 - ON 4 - OFF http://tw.giga-byte.com/Download/Download.asp?DownloadPath=/MotherBoard/FileList/Manual/manual_6vx7_4x_3201_e.pdf
Link naar reactie
Kan zijn dat daar het probleem zit. [b:2be05a260e]SW 2 had ik inderdaad zo ingesteld, maar SW1 niet[/b:2be05a260e]. Die had ik alvolgt ingesteld: SW1 (door mij ingesteld op AUTO) 1 - OFF 2 - OFF 3 - OFF 4 - OFF 5 - ON 6 - ON inplaats van: SW1 voor 'PCI CLK' = 133MHz: 1 - OFF 2 - OFF 3 - OFF 4 - OFF 5 - OFF 6 - OFF zoals jij schreef. Dan lijkt het erop dat het niet goed staat in de handleiding die ik heb. Dus alle SW2 switches moeten OFF staan. Zou dat de reden kunnen zijn dat ik de computer helemaal niet kon opstarten Hans
Link naar reactie
[quote:6c162d1bee="honingbij"] Dan lijkt het erop dat het niet goed staat in de handleiding die ik heb. Dus alle SW2 switches moeten OFF staan. Zou dat de reden kunnen zijn dat ik de computer helemaal niet kon opstarten [/quote:6c162d1bee] Nee hoor, je hebt gewoon gekozen voor 'AUTO' i.p.v. '133MHz', indien het moederbord de processor gewoon herkent, dan zou 'AUTO' ook moeten werken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...