Ga naar inhoud

Bestanden beschadigd, "overcloaking failure", en m


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb een gigantisch probleem, maar voordat ik u daarmee lastig val zal ik u even een inleiding geven. Ik heb een nieuwe computer: Intel 3.4Ghz, Asus moederbord, 1024 MB Ram, 280 Gig HD, enz. Een familielid heeft een precies dezelfde (met dan wel een wat kleinere harde schijf, maar wel zelfde snelheid en merk). Sinds mijn Windows-XP Home NL-installatie heb ik last gehad van veel problemen. Elke keer wanneer ik mijn PC aanzet krijg ik van de BIOS een "Overcloaking-failure" (terwijl deze "overcloaking" op "AUTO" staat; standaardinstellingen + aanbevolen). Ik druk dan op F2 om door te gaan: gaat "gewoon" verder. (Dit gebeurt dus elke keer). Windows wordt geladen... "Het station S: moet worden gecontroleerd op consistentie. Druk binnen 10 seconden op een toets om te annuleren."... Mijn S:-station is een Swap-station. Niet echt een voordeel voor Windows natuurlijk, maar toch: dat is mijn gewoonte en heeft altijd al gewerkt. Dit is dus ook al raar, want alleen mijn Swap-bestand staat hierop en verder andere zooi. Windows start zich op en ik meld me aan. Klaar, alles werkt. Alleen op een keer kwam de meldingen dat een bestand in m'n "Tijdelijke internetbestanden" was beschadigd. Na CHKDSK te hebben uitgevoerd werden er geen harde schijf-beschadigingen gevonden (wat ook wel raar zou zijn :S). Dit was al een tijd geleden. Nu blijken ineens mijn virusdefinities beschadigd te zijn van Norton: dat wordt me echt te gevaarlijk. Dit laat ik nu even voor wat het is (in mijn verhaal). Na gewoon gewerkt te hebben, sluit ik m'n PC af. Het gaat netjes uit, maar gaat het ineens weer aan :S. Ik zet hem dan altijd gewoon handmatig uit, maar het is erg irritant. Ziet iemand het verband tussen Overklokkingfouten in de BIOS, Harde schijf-beschadigingen en consistentie-controles en herinschakelingen van de PC? Ik zou denken dat er iets mis is met iets van de harde schijven maar ik heb eigenlijk geen argumenten... Hartelijk bedankt!
Link naar reactie
Bedankt voor alle tips. Mijn FSB is 533/800 Mhz. Ik zal wanneer ik het nog één keer meemaak (harde schijffouten), contact opnemen met de leverancier. Ik zal de herstarttip uitproberen. Ik laat mijn computer ook al nakijken op virussen. Ik wil wel even melden dat ik hiervoor een computer van 2.4 Ghz heb gehad, en die heeft al dit soort problemen nooit gehad. Die had precies dezelfde Windows XP (Home). AANVULLING: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=132483[/url] betreft volgens mij precies hetzelfde moederbord als dat ik heb en gaat over hetzelfde probleem.
Link naar reactie
[quote:368b519575="jayday"][quote:368b519575="antrix"]Er is een virus wat je computer steeds opstart weet de naam zo even niet meer..[/quote:368b519575] Isass.. :wink:[/quote:368b519575] Dat is sasser. Je hebt ook blaster, die maakt onder andere gebruik van het proces msblast.exe Op het moment dat je zo een binnenkrijgt heb je niet alle windows updates binnen, als je dat aftel schermpje krijgt ga je naar start -> uitvoeren waar je cmd intikt -> enter -> intikken shutdown -a Vervolgens download je meteen alle kritieke updates. Wat je kan doen is, als hij nog niet weggebracht is, een hijackthislogje posten. Zie onderstaande link en post de log in het volgende bericht. http://members.lycos.nl/pinoroeltgewoon/nl.htm
Link naar reactie
Nu blijkt een logbestand (C:\Windows\System32\Config\????.log) ook al beschadigd te zijn. Dit is erg vervelend aan het worden als ik niet eens op mijn harde schijf kan vertrouwen. Wel toevallig is dat de harde schijf-foutmeldingen altijd iets te maken hebben met de ene grote 160 gig harde schijf. De andere 120 gig van Maxtor (zelfde merk) geeft geen foutmeldingen terwijl die ook vaak gebruikt wordt ("downloadschijf"). Moet ik eens Spinrite doen of zou dat geen verschil uitmaken?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...