Ga naar inhoud

[Overclocking] Hoe ver kan ik hier nog mee komen?


Aanbevolen berichten

(Heb dit al eens in een topic gepost, maar dat sterft uit en ik ben toch benieuwd OF en zo ja, HOE dit beter kan) Ik ben benieuwd naar de bottleneck in mijn systeem: CPU: AMD Athlon XP 2600+ Barton (gek want Everest geeft aan dat het om een 2500+ zou gaan en standaard draaide ie 1,91 Ghz). Mobo: Asus A7V600-X. Nu draait m'n processor op 2,41 Ghz. Multiplier is locked op 11,5 FSB dus op 210 Mhz en Busspeed op 420 Mhz Geheugen: Frequency 176,7 Mhz CAS# 2,5 clocks RAS# to CAS# Latency: 3 clocks RAS# precharge: 3 clocks Cycle time: 6 clocks Bank Interleave: 4 way Heb 2 geheugensloten met: Slot #1: TwinMOS DDR 400 / PC 3200 (256 MB) @ 200 Mhz: 2,5-3-3-8 Slot #2: V-Data DDR 400 / PC 3200 (256 MB) @ 166 Mhz: 2,5-4-4-7 @ 200 Mhz: 3,0-4-4-8 Temps zijn stressed: mobo 37, cpu 47 graden. Wat is nou meer de bottleneck: Die V-Data module of m'n mobo? En als ik een mobo met dual-channel ondersteuning zou hebben? Zou het dan wat harder gaan? Snelste tijd met PiFast is nog maar 74,20 s *Edit* In de pc beneden zit een module van TwinMOS (precies dezelfde als bij mij in Slot #1 zit) Simsalabim: plots zit er beneden een V-Data module in. :P Is een N-Force2 mobo beter geschikt voor overclocken? Anders dacht ik aan deze: [url=http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=2320&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=UK]DFI Lanparty[/url] Hoe ver zou ik hier nog mee kunnen komen? Dit mobo ondersteund wel dual-channel, mijn A7V600-X niet.
Link naar reactie
Kan je niet gewoon sync draaien? Geheugen en cpu fsb gelijk, beetje meer voltjes door je mem (watvoor chips zitten er op?) Een dfi heeft meer opties maar is het het geld je waard voor de amper merkbare prestatie verschillen die je zult krijgen? (zeker zo'n lanparty versie die vrij duur is, goedkoper is de Infinity die hetzelfde is maar dan zonder alle fratsen ;)) Voor de dual channel opzich hoef je het niet te doen, want dat is weer hetzelfde verhaal (een beetje meer performance tov prijs) Of je maakt een leuk dealtje 2ehands: http://www.tweakers.net/aanbod/product/61270/a
Link naar reactie
Ik kan m'n mem wel op 200 Mhz zetten. Stond nog niet op auto... Maar verder? Geloof niet dat er nog veel meer in zit. Heb ook al gekeken naar beter koeling, maar is dat het wel waard? Ga ik niet eerder tegen de maximaliteit van het spul zelf aanzitten dan tegen de maximale warmte? (als je begrijpt wat ik bedoel)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...