Ga naar inhoud

MSI KT3 bios


Aanbevolen berichten

Ik heb in het artikel in de link van Obi-Wan gelezen dat je de prestaties van een Sempron zonder moeite fors kunt verhogen (zonder allerlei kunstgrepen) tot AMD 64 / 3400. (waarbij hij zelfs een P4 op 3,4 Ghz voorbijsteekt!) Dan heb ik inderdaad die 64 /3700 niet meer nodig. Dus ik koop gewoon nu een Sempron 3100 en als ik over een jaar of zo behoefte zou hebben aan meer prestaties, dan zet ik de Sempron gewoon in Turbo mode. PaulusP
Link naar reactie
ik dacht dat deze topic over een MSI KT3 mobo ging . wat heeft de TS hier aan . ik zeg het nog een keer . ik heb hier het mobo boekje voor me van msi KT3 Ultra Series . VIA KT333 chipset based. MS-6380E (v 1.x) atx mainboard . via kt333 chipset FSB 200.266.333 mhz Clock Generator 100.133.166 clocks are suportered. dus een fsb van 333 mhz(166) is gewoon haalbaar
Link naar reactie
Hallo Plextor, Je hebt gelijk, ik ben off-topic geraakt: mijn excuus hiervoor! Maar dan toch nog even over het MSI bord. Ik denk dat er dan toch ook 2 verschillende versies van de KT3 Ultra moeten zijn. Ik heb het originele boekje nu ook voor me en daar staat het volgende (pagina 1-2): - Chipset : VIA KT 333 (552BGA) - FSB : 200 - 266 - Clock : 100 - 133 - 166 Bovendien ben ik speciaal bij een upgrade speciallist geweest en wij zijn meerdere uren bezig geweest met BOIS updates etc, maar de FSB gaat niet naar 333. Alle latere versies van de KT3 kunnen dat wel, maar de eerste uitgave (die ik heb) dus niet. Mijn boekje geeft op pagina 1 verder de volgende info MSI 6380 E (v1.x) en onderaan de pagina: Version 1.0 / G52 - MA00536 Ik wil er absoluut geen ruzie over maken, maar ik denk dat we TS niet de zekerheid kunnen geven dat een upgrade boven Athlon 2600 zonder meer mogelijk is. TS moet maar eens exact aangeven wat er in zijn manual staat (of van zijn vriend) PaulusP
Link naar reactie
Er bestaan een KT3 Ultra en een KT3 Ultra2 (en van beide verschillende versies): http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=11 http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=341 Alleen de Ultra2 ondersteunt een 333MHz FSB. Hoewel ze beide een KT333 chipset lijken te hebben. Afgezien daarvan heb ik nog nooit gehoord dat een BIOS-update voor een hogere FSB kon zorgen, dat klinkt ook helemaal niet logisch. Een moederbord moet immers eerst gecertificeerd worden voor die hogere FSB.
Link naar reactie
[quote:7bdac0463c="egslim"]Er bestaan een KT3 Ultra en een KT3 Ultra2 (en van beide verschillende versies): http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=11 http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=341 Alleen de Ultra2 ondersteunt een 333MHz FSB. Hoewel ze beide een KT333 chipset lijken te hebben. Afgezien daarvan heb ik nog nooit gehoord dat een BIOS-update voor een hogere FSB kon zorgen, dat klinkt ook helemaal niet logisch. Een moederbord moet immers eerst gecertificeerd worden voor die hogere FSB.[/quote:7bdac0463c]Afgezien daarvan heb ik nog nooit gehoord dat een BIOS-update voor een hogere FSB kon zorgen, dat klinkt ook helemaal niet logisch. Een moederbord moet immers eerst gecertificeerd worden voor die hogere dat kan wel kijk maar naar de ASUS A7N8X rev 1.0x ondersteunde niet FSB 200 mhz. de rev 1.06 met een bios update wel en rev 2.0 ook
Link naar reactie
Beide ondersteunen ze volgens die site maximaal een 266MHz FSB. Ik denk dat VIA in 1 van de latere KT333 revisies een extra PCI/AGP divider heeft ingebouwd waardoor ze wel een 333MHz FSB konden ondersteunen. Maar dat is dus later pas ingebouwd in de chip, ik zie niet hoe je dat kunt activeren met een BIOS update.
Link naar reactie
[quote:ab595dd0fc]dat kan wel kijk maar naar de ASUS A7N8X rev 1.0x ondersteunde niet FSB 200 mhz. de rev 1.06 met een bios update wel en rev 2.0 ook[/quote:ab595dd0fc] Let wel, er was een nieuwe revisie voor nodig. Maar belangrijker was dat die nForce2 chipset een vaste PCI/AGP klok had - terwijl de KT333 voor elke FSB een aparte divider nodig heeft. Die moet ingebouwd zijn in de chipset.
Link naar reactie
[quote:6e1e193114="egslim"]Waarschijnlijk had jij net geluk dat jouw versie van de KT333 wel een 333MHz FSB aankan. Maar het is wel gruwelijk verwarrend dat de ene versie van de KT333 Ultra2 dit wel kan en de andere niet. :-? Helaas kan ik op de VIA site ook geen info meer vinden over de KT333.[/quote:6e1e193114] ik vind de mobo nummers van MSI zeker verwarrend . er is ook een MS-6380E met een via kt 266 chipset MB (AMD K7) KT3_Ultra-ARU (MS-6380E) KT3_Ultra (MS-6380E) K7T266_Pro2-A (MS-6380E) KT3_Ultra2-R (MS-6380E) KT3_Ultra2 (MS-6380E) KT3_Ultra2-BR (MS-6380E)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...