Ga naar inhoud

MSI KT3 bios


Aanbevolen berichten

[quote:6539d51609="ArneLH"]dat staat niet op [url=http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=11&MODEL=MS-6380E]de msi website[/url] over dit model. :-?[/quote:6539d51609] ik heb hier het boekje van de KT3 Ultra series mainboard. en daar staat in chipset via kt333 chipset (552bga). fsb 200/266/333 mhz.clock generator 100/133/166 mhz clocks are supported
Link naar reactie
Als je [url=http://www.msi.com.tw/program/search/ser/SerConProRes.php?pro=1&chp=21]hier[/url] kijkt zie je alle msi borden met de kt333. Alleen bij de KT3 Ultra Series en de KT3 Ultra2-C staat niet vermeldt of ie 333 mHz aan kan, bij alle andere wel. Aangezien het wel de zelfde chipset is, denk ik dat het wel moet kunnen.
Link naar reactie
ik heb dat mobo ook gehad ,en ik had er een 2600+ (FSB 166mhz)ingezet . hij starte gewoon op herkende netjes een 2600. ik vond het toen ook wat verwarrend want in het boekje stond dat een FSB van 166mhz wel werd ondersteunt en bij MSI op de site niet. hij liep iig wel stabiel. succes ermee! :wink: groetjes louke
Link naar reactie
Ik ben wellicht een beetje laat met een reactie, maar ik heb een KT3 Ultra bord en ik moet helaas Eggslim gelijk geven: NEE er is geen 333 FSB ! Dit bord kan maximaal een Athlon 2600 aan en dan is het over. Ik ben lang bezig geweest met BIOS upgrades en vanalles, maar je krijgt geen FSB van 333. Dat doet alleen de KT3 Ultra 2 en niet de originele KT3 Ultra. Op de komende HCC dagen zal ik daarom eens kijken naar een Sempron 3100, die schijnt bovendien een stuk sneller te zijn dan Athlon XP 3000, terwijl de prijs ongeveer gelijk is. PaulusP
Link naar reactie
Ja, ik heb mij gerealiseerd dat ik nu een nieuw bord moet kopen. Maar op een 754 bord kan ik over een jaar een Athlon 64 / 3700 plaatsen (ik vind die processor nu nog wat duur) . Als ik nu de tussenstijdse upgrade via Sempron 3100 doe, ben ik toch ook nu al een stuk sneller (thans Athlon XP 2000 op de KT3 Ultra). PaulusP
Link naar reactie
Je gaat er wel op vooruit, maar het lijkt me eerlijk gezegd niet de beste weg. Omdat de sprongen van 2000+ > 3100+ -> 3700+ relatief klein zijn - en het is maar de vraag hoe goed de 3700+ verkrijgbaar blijft. Alternatief is om meteen voor S939 te gaan, met een 3000+. In de toekomst kun je die dan upgraden naar een 4300+ of nog hoger. Die 3000+ A64 presteert bovendien beter dan een 3100+ Sempron.
Link naar reactie
Egslim, bedankt voor je reactie. Ja, jouw alternatief klinkt logisch, maar is nu wel iets duurder: een Sempron 3100 (Eur 125,=) en een simpel ASUS bord (Eur 85,=) houden de uitgaven beperkt tot Eur 200,= en ik denk dat je voor een Athlon 64 3000 plus moederbord al gauw Eur 290-300 kwijt bent. De aanleiding is eigenlijk dat de PC van een familielid stuk is (moederbord). Ik had gedacht om mijn MSI KT3 met Athlon XP 2000 aan haar tegeven en dan voor een klein bedragje mijn eigen PC ook wat sneller te maken. Ik ben geen gamer en eigenlijk is zelfs mijn AMD 2000 al voldoende voor wat ik doe. Ik kan natuurlijk ook een nieuw bord + CPU voor mijn familielid kopen, maar op deze wijze wilde ik met 1 kleine investering 2 PC's upgraden. PaulusP
Link naar reactie
[quote:65f8eebc3a="PaulusP"] een Sempron 3100 (Eur 125,=) [/quote:65f8eebc3a] Die Semprons schijnen trouwens zeer goed overclockbaar te zijn (die 3100+ (1.8GHz) heb je zonder al te veel moeite op 2.5GHz). Mocht je daarin geinteresseerd zijn, daarmee kun je de performance (vooral bij gamen) flink boosten. Let er wel op dat je dan een mobo met nForce3 250GB chipset neemt en misschien een wat betere CPU-cooler. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-3100-oc_14.html
Link naar reactie
Obi-wan, Hartelijk dank voor deze URL! Dat was echt een zeer interessant artikel. Nog 1 vraag aan Het Froum: IIs het verschil tussen de Sempron 3100 en Athlon 64 3700 echt zo klein? Ik had eigenlijk gedacht dat de verbetering van mijn huidige AMD XP 2000 naar de Sempron 3100 zich zou herhalen bij een upgrade naar de 64 /3700. PaulusP
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...