Ga naar inhoud

Zeer lage overclock, toch problemen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb nu een AMD 64 3000+ met een DFI lanparty NF3 250gb en OCZ PC3200 EL Platinum Edition geheugen, en windows xp SP2 Ik wou nu net gaan overclocken door de (FSB) te verhogen. De FSB staat standaard op 200. Ik heb hem eerst op 205 gezet dus 2050 MHZ toen liep hij nog goed. Later wou ik de FSB op 210 zetten, dus een overclock(je) van 100mhz in totaal, maar tot mij verbazing wil Windows dan niet meer opstarten, en geeft hij een foutmelding. Wie weet waarom hij al bij een overclock van weiniger dan 100mhz windows niet meer opstart. Alvast bedankt, Idol
Link naar reactie
Wat zijn je voltages? (3,3 volt lijn, 5 volt lijn, 12volt lijn) En je kan ook je vdimm een stapje omhoog proberen te doen :wink: Edit: [quote:5753c932e7="General X"][quote:5753c932e7="Idol"]Maar jullie denken dus dat het of aan de voeding ligt, of aan de Vcore? [/quote:5753c932e7]Vcore, de voeding zal het wel een tijdje trekken. Die begeeft het pas bij heavy gamen.[/quote:5753c932e7] Zo'n voeding moet je niet als 300 watt tellen maar als 250 ofzo, :P
Link naar reactie
Voor het systeem van TS is een minimale voeding van 350 watt gewenst en dan bedoel ik geen Q-teq of Sweex materiaal. Ik heb goede ervaringen met Coolermaster, Zalman en Antec voedingen. Mijn systeem (Prescott 3 Ghz, 120 GB HDD, DVD brander, 6800LE videokaart) trekt het net mooi genoeg met met mijn Coolermaster 350 watt voeding. Een overklok van 100 MHz moet goed gaan. Kijk idd naar je voeding of geheugen.
Link naar reactie
PS: Je voltages van je voeding mogen niet meer dan 8 a 10% afwijken tijdens volle belasting. Als ik aan het gamen ben is mijn 12 volt lijn het laagste (11,778 volt) en dat is mooi genoeg. Elk modern moederbord levert wel een probe programmaatje mee. Asus bijvoorbeeld is hierin beroemd met zijn Probe 2.2+. MM motherboard monitor is ook goed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...