Ga naar inhoud

Max FSB A XP2600+ op stock cooler


Aanbevolen berichten

Mijn Barton 2600 loopt ook op 2300 Mhz. En dat met standaard koeler heeft ie een temp van rond de 40 graden.... Volgenmij valt daar dus nog wel meer uit te halen... * edit Ik zie dat mijn FSB in de bios niet hoger dan 200 kan... Hoe krijg ik em hoger? Met speedfan gaat het namelijk wel. Multiplier is nog wel gelockt maar dat moet niks uitmaken.. Toch?? * edit
Link naar reactie
ok nu ga ik het hierbij laten want de pc heeft zich laten horen: Drie keer herstart bij FSB 215Mhz waarvan 2 keer voordat hij bij de bootscreen komen kom... Temp 54 graden. Bedankt //Edit: :o Hij herstartte terwijl ik zo smachtent naar PCMark04 zat te kijken met mn FSB213 en hakkelde in de bios....(haast om van te lachen dat laatste), en raad: 60 graden
Link naar reactie
[quote:060b5bad6c="carlobernardini"]euhm een ding, want misschien heb ik iets ontdekt wat flink wat extra grades kan verhinderen: moet de casefand die aan de blowhole in de window van de kast de hete lucht nou uit de kast zuigen of koude lucht de kast inblazen? Nu blaast hij de lucht er namelijk in...[/quote:060b5bad6c] Als hij recht boven de CPU zit maakt het denk ik niet echt veel uit. Je zou het natuurlijk zelf uit kunnen testen... Als hij redelijk krachtig is, dan krijg je het volgende effect: koude lucht wordt naar binnen geblazen richting CPU en de CPU cooler blaast die koude lucht vervolgens over de CPU --> coole temps... Als de fan niet krachtig is kan ik me goed voorstellen dat de lucht die naar binnen geblazen wordt de met de airflow meegaat en de CPU niet echt bereikt... Dan kan je hem beter outtake zetten. Kwestie van testen...
Link naar reactie
Ik heb ong. dezelfde specs als jou carlobernardini. Mijn FSB draait nu 210 stabiel. Temps zijn stressed: mobo 37, cpu 47 graden. Verder ben ik benieuwd naar de bottleneck in mijn systeem: CPU: AMD Athlon XP 2600+ Barton (gek want Everest geeft aan dat het om een 2500+ zou gaan en standaard draaide ie 1,91 Ghz). Mobo: Asus A7V600-X. Nu draait m'n processor op 2,41 Ghz. Multiplier is locked op 11,5 FSB dus op 210 Mhz en Busspeed op 420 Mhz Geheugen: Frequency 176,7 Mhz CAS# 2,5 clocks RAS# to CAS# Latency: 3 clocks RAS# precharge: 3 clocks Cycle time: 6 clocks Bank Interleave: 4 way Heb 2 geheugensloten met: Slot #1: TwinMOS DDR 400 / PC 3200 (256 MB) @ 200 Mhz: 2,5-3-3-8 Slot #2: V-Data DDR 400 / PC 3200 (256 MB) @ 166 Mhz: 2,5-4-4-7 @ 200 Mhz: 3,0-4-4-8 Wat is nou meer de bottleneck: Die V-Data module of m'n mobo? En als ik een mobo met dual-channel ondersteuning zou hebben? Zou het dan wat harder gaan? Snelste tijd met PiFast is nog maar 74,20 s :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...