Ga naar inhoud

Stroomverbruik AMD 64


Aanbevolen berichten

Om te bepalen of een nog uit te werken project haalbaar is wil ik graag weten hoeveel stroom een AMD Athlon64 trekt uit z'n voedingspanningen. Ik heb al gezocht op de AMD site, maar de doc's maken me niet wijzer (max 58 A). Wie kan zien op z'n Athlon64 systeem hoeveel stroom geconsumeerd wordt op de +/- 12V, +/- 5V en de 3,3V draden van z'n Molex stekkers. Vermogen mag ook, maar gaarne wel per spanning gespecificeerd ;) Alvast BVD :) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Ik heb nog eens ff zitten rekenen, maar het kostenplaatje is te hoog (~ € 10.000,- :o) dus moet ik er vanaf zien... Het plan was een cluster AMD64-ers samen te stellen en met Linux aan de praat te krijgen (node-configuratie). Zelfs de goedkoopste variant (met DFI mobo, Athlon64 2800+, 2x 512 MB RAM en een kleine notebook HDD (Hitachi 20 GB) kom ik boven de € 400,- per node uit. Aangezien een beetje cluster al snel 8 of meer nodes heeft is dat voor een particulier niet op te brengen, kun je beter meteen een Opteron 8xx serie kopen ;) Een 'standaard' PC voeding volstaat dan niet en moet je een 'custom' voeding bouwen. Technisch niet zo'n probleem, mits je maar weet hoeveel een AMD 64-er aan stroom vreet... Naast de nodes moet er ook een fatsoenlijke behuizing komen (acrylglas met metalen supportframe, waanzinnige case-mod :lol:) met de nodige aandacht voor koeling etc. Ook belangrijk: de energierekening... Die zou wel eens héél erg hoog kunnen worden :( Kortom, helaas een niet haalbare kaart (op dit moment) . Iig thx voor het mee willen denken. Groet, M.V. Wesstein [size=7:b38c3322a2]weer een illusie armer[/size:b38c3322a2] :cry:
Link naar reactie
Klopt, is helemaal nergens voor nodig. Twas bedoeld 'voor de kick' 8) Had ik de zaak financieel wel kunnen trekken had ik eea aan videobewerking willen doen, en de resterende tijd (da's een hoop ;)) aan 'medisch onderzoek' willen besteden (met zo'n screensaverproject bv) Maar helaas, zoveel budget heb ik nou eenmaal niet :( Overigens, eea naar aanleiding van dit projectje: http://www.mini-itx.com/projects/cluster/ Groet, M.V. Wesstein PS: ik ben een AMD-fan, Intel heeft prima proc's maar ze zijn me te duur ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...