Ga naar inhoud

Processor upgraden


Aanbevolen berichten

Ik wil een [b:0f14d26b1c]Gygbyte 6VX7 -4X mobo [/b:0f14d26b1c]met een [b:0f14d26b1c]intel Celeron 500mhz [/b:0f14d26b1c]upgraden. Het moederbord ondersteunt volgens de handleiding van het moederbord een intel Pentium 3 processor tot 1 Ghz. Nu heb ik een [b:0f14d26b1c]intel Pentium 3, 933mhz [/b:0f14d26b1c]processor , met cooler en fan op de kop getikt. Ik weet uit de beschrijving van het mobo dat ik voor een andere processor bepaalde jumpers op het moederbord anders moet zetten. Ik ben nu eigenlijk op zoek naar hoe ik de oude prcessor los kan maken en hoe de nieuwe processor moet bevestigen? Ik weet dat ik koelpasta moet gebruiken tussen processor en koeler. Is er ergens een goede handleiding te vinden hoe dit klusje te klaren. Via Google kwam ik er niet uit. Nog een vraag na het bevestigen van de nieuwe processor en je jumper setting op het mobo, moet ik ook wat en wat dan instellen in het BIOS. Hans
Link naar reactie
[quote:b354573a5f="honingbij"] Ik ben nu eigenlijk op zoek naar hoe ik de oude prcessor los kan maken en hoe de nieuwe processor moet bevestigen? Ik weet dat ik koelpasta moet gebruiken tussen processor en koeler. Is er ergens een goede handleiding te vinden hoe dit klusje te klaren. [/quote:b354573a5f] Gezond verstand gebruiken. Eerst dus die koeler eraf clippen, dan hendeltje van de ZIF-socket omhoog. dan is die oude processor er zo uit te lichten. Als iets met kracht moet gebeuren, dan is d'r wat mis, gebruik nooit veel kracht op die onderdelen, want ze breken zo. Koelpasta hoeft niet perse, maar zorg ervoor dat het oppervlak tussen CPU en cooler eerst schoon is, voordat je een druppeltje (let wel: het is alleen voor het contact, teveel koelpasta is ook niet goed!) ertussen zet. [quote:b354573a5f="honingbij"] Nog een vraag na het bevestigen van de nieuwe processor en je jumper setting op het mobo, moet ik ook wat en wat dan instellen in het BIOS. [/quote:b354573a5f] Jumpersettings goed zetten is voldoende. Wel ff een CMOS clear doen (BIOS naar default waarden zetten). http://europe.giga-byte.com/MotherBoard/FileList/Manual/manual_6vx7_4x_3201_e.pdf
Link naar reactie
kan ook wel met de batterij eruit halen, maar zo'n jumpertje is wat makkelijker. de meeste moederborden die ik onderhanden heb gehad, hadden de batterij niet echt op een gemakkelijke plaats zitten om die eruit te wippen. die jumpers vaak ook niet, maar daar kun je met een pincet of smal tangetje altijd wel bij.
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden. Ik doe het wel met een pincet om die jumper van het CMOS even te verplaatsen om het CMOS te clearen want ik moet ook op twee plaatsen een paar jumpers op het mobo verplaatsen vanwege het upgraden van de processor. Moet lukken. Wel handig zo'n forum voor de goede antwoorden die je krijgt, zo leer je van elkaar. Nogmaals bedankt Hans
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...