Ga naar inhoud

Stroomverbruik server


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb op het moment een Ftp en Html servertje thuis draaien op mijn 'gewone' pc. Hierdoor staat mijn 3,0ghz machine 24/7 aan. Dit verbruikt natuurlijk een hoop stroom en is niet echt practisch, als ik een keer opnieuw op moet/wil starten. Ik wil dus een extra pc'tje nemen als servertje, waaraan de belangrijkste eis is dat het apparaat zo min mogelijk stroom gebruikt. Wat kan ik hiervoor het beste nemen? Ik heb hier nog een i-mac g3 die ik wel voor dat doel kan gebruiken, maar ik heb geen idee wat het energieverbruik daarvan is, nog even afgezien van het feit dat Apache daar (volgens mij) niet op draait. Kortom wie heeft een energiezuinig idee, en weet wat het dan ongeveer gaat gebruiken. Groeten, Scenic20
Link naar reactie
Er is geloof ik wel een mogelijkheid om Apache te laten werken op de Mac, maar makkelijk is het niet en succes is zeker niet gegarandeerd... Beter dat je een goedkoop instapmodelletje koopt (of een 2e handsje) op AMD/Intel basis. Ik las recent een advertentie van Gistron met een instapmodelletje voor E 200,- Geen ervaring met Gistron of dat compuutje, dus kijk zelf maar of je het wat vindt: http://www.gistron.com/ onder 'systemen' of [url=http://www.gistron.com/scripts/systemen.php?systeem=25360]hier[/url] Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Zal het eigenlijk nog lukken op een P I 166mhz. Ik vond net een moederbord met processor op zolder, en het werkt nog, ik heb er alleen geen kast meer voor. Wat zal dat verbruiken, en zal het voor een klein servertje voldoen? er zit wel 64mb ram op. Max 3 à 4 gebruikers zitten tegelijk op het servertje. Scenic20
Link naar reactie
[quote:d18e384c0c="NoepZor"]dan heb je weer een snelle CPU voor webserver ofzo is een simpele P1 of PII met voldoende ram (minimaal 64mb) goed genoeg![/quote:d18e384c0c] Ik was op een simpele casemod site eens gepromoveerd tot admin en die site draaide op een P1 (k dacht 200mhz). Alleen duurde het daarom wel altijd een seconde om alle SQL query's uit te voeren, waardoor de site dus redelijk traag reageerde. Afbeeldingen pakt hij echter wel meteen.
Link naar reactie
Nou, ik was afgelopen zondag op 'n computerbeurs en daar stonden de Pentium II's opgestapeld voor een prijs van ongeveer €75. Processor passief gekoeld met een grote koelplaat, en maar één fannetje, van de voeding. Voor mijn broer zo'n ding gekocht en hij kijkt altijd naar de centen dus een powermanager ertussen geschakeld. Deze trekt met de monitor aan (17" Siemens) een wattage van 180W. Zonder monitor verbruikte deze configuratie variërend tussen de 60 en de 70W. Groetjes van Jan Willem :wink:
Link naar reactie
Ik heb zelf ook plannen om een server op te zetten, rondom een Celeron 466. Deze zal dan ( onder linux ) gaan functioneren als mail, ftp, web en printerserver. zal overigens niet heel intensief belast worden. Omdat ik deze computer toch noodgedwongen op mijn (studenten) kamer zal plaatsen (daar staat de printer) wil ik hem zo stil mogelijk maken. Nu zijn mijn vragen: kan op een celeron 466 en koeler van een PIII? want ik denk dat zo'n koelblok het passief wel bijna aan zou moeten kunnen, of met heel laag toerental. dit metname ook omdat ik nu voor 3 euro aan zo'n koelblok kan komen ( stock Intel koeler) Daarnaast maakt de voeding redelijk geluid, is hier wat aan te doen? Er zit nu een Sunon KD1208PTS3-6 in, na even googlen vond ik een site die zei dat dat 25dB(A) produceerde. is het nuttig om hier een stillere koeler in te zetten ? Of is het ook mogelijk om deze fan langzaamer te laten lopen. Het is trouwens een 80x80x25 mm koeler. Dit laatste is denk ik een beetje offtopic hier, maar is het mogelijk om onder linux een computer om bijvoorbeeld 23.00 uur in standby te zetten, en dan om bijv. 8.00 uur weer uit de standby te laten komen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...