Ga naar inhoud

Via 4 in 1 driver voor mobo?


Aanbevolen berichten

Jawel, de VIA chipsetdriver voor moederborden is dermate belangrijk dat je deze maar beter wel kunt installeren. Als je een nieuw moederbord moet installeren dan zitten er altijd zaken op die aangestuurd moeten worden. Je kunt dit zien omdat, als je de chipsetdriver installeert, er allerlei nieuwe zaken worden gevonden die daarna geinstalleerd worden. Deze zaken die jij "vaag" noemt zijn nodig omdat het bord anders niet 100% functioneert. Vroeger in het Pentium III tijdperk vroeg ik me ook af wat ik toch met die cd moest die er bij een nieuw bord geleverd zat, en deed ik er vervolgens helemaal niks mee, want alles werkte toch? Totdat een vriend van mij 'ns een Win98 installatie uitvoerde en de chipsetdriver installeerde. Toen ik vroeg waarom 'ie dat deed zei hij dit dus. Na die tijd is het eerste wat ik installeer na Windows dus de chipsetdriver, want daarna draait de computer dus meteen ook een stukje sneller en soepeler. Als je computer vraagt om een cd met label blablabla wat voor 'n cd kan dat zijn? Post dat eens hier, dan kunnen wij er misschien wat mee. Groetjes van Jan Willem [color=red:8cf184f5da] Sh*t, Red Dragon was me net voor :P [/color:8cf184f5da]
Link naar reactie
Gekke is die pc loopt als een tierelier :P Komt gewoon doordat er geen norton opstaat en daarom alles instant opstart en internetpagina's ook instant worden geladen, onveilig maar werkt wel fijn :P . Merk trouwens wel dat winxp stukken sneller is dan win 98. Had dit nooit verwacht. Heb vanmiddag ff geprobeerd die dingen te installen maar ging weer fout :-? pc kwam in een opnieuw opstartloop en heb toen laatst werkende configuratie moeten kiezen. (herstelpunt voor ik 4in1 ging installen). Probleem zit hem in de HD die verouderd is (een 40,3 GB IBM) en waardoor XP af en toe hem als ata 133 ziet en dan niet opstart. Quickboot uit werkt wel maar als je opnieuw opstarten doet dan vergeet hij volgens mij dat quickboot uitstaat want dan gaat het dus fout en zie je ook dat het geheugen niet getest wordt.
Link naar reactie
[quote:e4d7be3565="sdk"]Gekke is die pc loopt als een tierelier :P Komt gewoon doordat er geen norton opstaat en daarom alles instant opstart en internetpagina's ook instant worden geladen, onveilig maar werkt wel fijn :P . Merk trouwens wel dat winxp stukken sneller is dan win 98. Had dit nooit verwacht. Heb vanmiddag ff geprobeerd die dingen te installen maar ging weer fout :-? pc kwam in een opnieuw opstartloop en heb toen laatst werkende configuratie moeten kiezen. (herstelpunt voor ik 4in1 ging installen). Probleem zit hem in de HD die verouderd is (een 40,3 GB IBM) en waardoor XP af en toe hem als ata 133 ziet en dan niet opstart. Quickboot uit werkt wel maar als je opnieuw opstarten doet dan vergeet hij volgens mij dat quickboot uitstaat want dan gaat het dus fout en zie je ook dat het geheugen niet getest wordt.[/quote:e4d7be3565] Moederbord Abit BE7 Processor(s) P4 2,54 wat moet je met 4x1 drivers als je een p 4 heb . die zijn voor een amd system
Link naar reactie
[quote:77377db49c="plextor"][quote:77377db49c="sdk"]Gekke is die pc loopt als een tierelier :P Komt gewoon doordat er geen norton opstaat en daarom alles instant opstart en internetpagina's ook instant worden geladen, onveilig maar werkt wel fijn :P . Merk trouwens wel dat winxp stukken sneller is dan win 98. Had dit nooit verwacht. Heb vanmiddag ff geprobeerd die dingen te installen maar ging weer fout :-? pc kwam in een opnieuw opstartloop en heb toen laatst werkende configuratie moeten kiezen. (herstelpunt voor ik 4in1 ging installen). Probleem zit hem in de HD die verouderd is (een 40,3 GB IBM) en waardoor XP af en toe hem als ata 133 ziet en dan niet opstart. Quickboot uit werkt wel maar als je opnieuw opstarten doet dan vergeet hij volgens mij dat quickboot uitstaat want dan gaat het dus fout en zie je ook dat het geheugen niet getest wordt.[/quote:77377db49c] Moederbord Abit BE7 Processor(s) P4 2,54 wat moet je met 4x1 drivers als je een p 4 heb . die zijn voor een amd system[/quote:77377db49c] is niet voor mijn goede pc :roll: Heb er dus nog 3. P3 450 768 mb? gf2 mx400 64mb als server AMD Sempron 2200+/gf4 ti4400 als internet pc (Asrock K7VT6) p90 als nostalgie :P
Link naar reactie
[quote:deeab74bb0="Red Dragon"]plextor volgens mij heb jij meer verstand van CD/DVD spelers/branders ;) Ook voor intel zijn er een legio moederborden met VIA chipsets en daar heb je dus de Hyperion drivers voor nodig. Lees dit maar is door Plextor: http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/[/quote:deeab74bb0] hier heb ik het over . De BE7-Raid is volledig rond de nieuwe i845PE chipset van Intel gebouwd.. de TS schrijft niet wat voor pc hij bedoeld . maar in zijn onderschrift staat abit BE7 van daar.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...