Ga naar inhoud

geheugen module


Aanbevolen berichten

ik heb mn oude moederbord vervangen door een nieuwe asus p4r800-v Deluxe. Op mn oude moederbord had ik twee geheugenmodules. 1 van 512 MB en een ander van 256MB. Deze laatste had ik vroeger samen met mn oude moederbord gekocht. Later kocht ik die van 512 MB erbij. Nu doet mijn 256 MB module het niet meer op mn nieuwe moederbord. Mn moederbord herkent hem niet eens. weet iemand hoe dit komt??? en wat ik eraan kan doen??
Link naar reactie
Wat voor een OS gebruik je? Wordt in het BIOS het geheugen wel gezien? Ik meen dat Win98 niet meer dan 512 MB herkent en alles daarboven geeft foutmeldingen of totaal geen boot :wink: Verder is het van belang of het mainboard single sided RAM (met aan één kant van de pcb chips) of ook double sided (aan beide kanten van de pcb chips) ondersteunt. Verder kan het zijn dat in het nieuwe BIOS de geheugencheck "By SPD" niet aan staat. SPD is de afkorting voor Serial Presence Detect, en staat voor een klein chipje op de geheugenmodule die informatie over het geheugen doorgeeft aan het BIOS. Verder kan geheugen met verschillende timings ook voor problemen zorgen. Probeer anders eens Memtest, het is [url=http://www.memtest86.com]hier[/url] te downloaden. Groetjes van Jan Willem en doe je best :wink:
Link naar reactie
[quote:9cc23f9a8d="jwspruyt"] Ik meen dat Win98 niet meer dan 512 MB herkent en alles daarboven geeft foutmeldingen of totaal geen boot :wink:[/quote:9cc23f9a8d] Nou dacht ik dat sprookje overtuigend weerlegd te hebben eerder deze maand: [img:9cc23f9a8d]http://home.hccnet.nl/m.v.wesstein/systeem.jpg[/img:9cc23f9a8d] Groet, M.V. Wesstein PS: dat het bij mij werkt betekent niet dat dat bij iemand anders ook gaat werken...
Link naar reactie
[quote:d3ce8dd8a5="M.V. Wesstein"][quote:d3ce8dd8a5="jwspruyt"] Ik meen dat Win98 niet meer dan 512 MB herkent en alles daarboven geeft foutmeldingen of totaal geen boot :wink:[/quote:d3ce8dd8a5] Nou dacht ik dat sprookje overtuigend weerlegd te hebben eerder deze maand. [color=red:d3ce8dd8a5]PS: dat het bij mij werkt betekent niet dat dat bij iemand anders ook gaat werken...[/color:d3ce8dd8a5][/quote:d3ce8dd8a5] Dat kan kloppen: Bij mij heeft dat nooit gewerkt :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...