Ga naar inhoud

Vraag over voeding


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ben net nieuw op dit forum maar al bijna 3 jaar trouw hcc lid :wink: Ik heb een probleem met mijn computer waarvan ik denk de oplossing te hebben maar ik zou graag bevestiging willen voordat ik dingen ga kopen. Ik heb nu de volgende compuer: Amd Atlon xp 3200+ (400fsb) CPU Asus A7n8x-e (400fsb) moederbord 512 ddr (333fsb) geheugen Leadteck geforce 4 ti 4400 (videokaart) Westerndigital 40 gb (7200rpm) 300 W voeding Ik heb nu een probleem met mijn computer sinds ik een nieuwe amd 3200 cpu heb in geplaatst. Instellingen in de bios lijken te kloppen, alles nagerekend of klokfreq klopt etc. Maar als ik vaak opstart dan gaat de pc gewoon uit, ik moet dan de stekker in een ander stopcontact doen voordat ik de pc weer aan kan zetten. Als de pc wel opstart heb ik maar 800 mhz :S. Deze problemen had ik allemaal niet toen ik een oude amd 1400 op mijn moederbord had zitten en heeft al een jaar gedraaid zonder problemen. Nu werd mij verteld dat mijn voeding van 300W lang niet krachtig genoeg was voor een amd3200 die ontzettend veel stroom zou vreten. Nu is mijn vraag komen mijn problemen daadwerkelijk van de te slappe voeding. of zou het ook iets heeel anders kunnen zijn. Alvast bedankt voor enige hulp :wink:
Link naar reactie
Inderdaad, je hebt goede merk voedingen met 300 watt en no-name voedingen met hetzelfde wattage. Vaak ligt dit nog niet eens aan de hoeveelheid stroom op de diverse lijnen, maar aan de stabiliteit van die lijnen. Als je +5 volt lijn bijvoorbeeld fluctueert tussen 4.7 volt en 5.3 volt is je voeding instabiel en krijg je fouten. Download Everest [url=http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en]hier[/url] en kijk maar 'ns. Groetjes van Jan Willem en doe je best :wink:
Link naar reactie
Oke het is mij gelukt om een 550 W voeding (q-tec) te lenen van de winkel. Ik kan nu wel stabiel opstarten en met asus probe zijn de stroom waardes ook constant. Maar ik draai nog steeds op of 800 mhz of 1000 mhz :S. ik heb nu al veel dingen geprobeerd. cpu freq op 166 multiplier 14 > geeft de 2.2 ghz van de 3200 + geheugen op 166 toch blijft de cpu op 1 ghz steken cpu op 200 multiplier 11 > 2.2 ghz geheugen 166 wil niet Ik snap er even niks van want ik heb dit nog nooit meegemaakt met een pc. [quote:5ae81edcc6]Wordt de datum en tijd wel onthouden?[/quote:5ae81edcc6] Nee datum en tijd worden niet onthouden ook niet bij de 550 W voeding [quote:5ae81edcc6]Kan je misschien kijken van welk merk die 300 w voeding is[/quote:5ae81edcc6] De kast is een midi van aopen en op de voeding staat component pro
Link naar reactie
[quote:b7958f8372="Orcer"]Het kan zijn dat het baterijtje van je mobo niet goed is. Dit blijkt uit het fiet dat de datum en tijd niet onthouden worden.[/quote:b7958f8372] Maar zou dat dan de hele oorzaak zijn, want het moederbord is nog vrij nieuw en datum en tijd werden wel onthouden met mijn oude cpu en was ook stabiel en draaiend op de goede snelheid ( amd 1400)
Link naar reactie
[quote:659b101886="egslim"]Die lagere kloksnelheid is waarschijnlijk afkomstig van Cool 'n Quiet. Daar hoef je je geen zorgen over te maken, als je de CPU zwaarder belast stijgt de kloksnelheid automatisch mee.[/quote:659b101886] Dat zou het idd kunnen zijn maar ik heb even gekeken of dit het zou kunnen zijn. Pc start op windows geeft gewoon 1ghz aan, Heb daarna verschillende games geprobeerd maar geen snelheidswinst tov mijn oude 1400. Ik heb tijdens het spelen ge alt-tab 't en windows gaf nog steeds 1ghz aan :S Tot zover bedank voor alle hulp :wink: maar nog geen oplossing :cry: edit: mischien ben ik vergeten te zeggen dat ik een amd 3200 xp heb, ik dacht dat cool and quiet alleen bij de 64 bit moederboren en cpu's zat
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...