Ga naar inhoud

Bootsector Virus?


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een probleem. ik krijg telkens een melding als ik een windows setup wil uitvoeren in dos, als ik Partition Magic wil gebruiken, ik krijg de volgende melding: Bootsector Write! Virus: Continue (Y/N). heeft iemand enig idee wat ik moet doen in deze situatie, hoe ik dit probleem kan verhelpen. alvast bedankt, Greetings.
Link naar reactie
Druk gewoon op Y. Dan gaat ie door. Dit is de "virus bescherming" vanuit de bios. Bij normaal gebruik gebeurt er niks met je bootrecord op je hdd. Als je windows installeerd wel. Je bios ziet dit als een poging van een virus om je bootrecord te vern**ken en slaat alarm. Voor de zekerheid kan je dit ook uitzetten in de bios setup. [Edit] :wink: was net iets eerder :wink:
Link naar reactie
uhmm, online virusscannertje pakken maybe :wink: http://housecall.trendmicro.com/ als het goed is loopt deze ook je bootsector door, anders even trial downloaden van Norton of Mcafee ( deze doen dit wel iig) kan best zijn dat er wat op geschreven staat wat hij aanduid als virus, maar scan hem eerst maar eens, en kom dan terug met je bevindingen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...