Ga naar inhoud

[xp] HD Overlijdt?


Aanbevolen berichten

beste forummers, deze week had ik ruzie met mijn HD: geen reboot / niet herkend door BIOS, dan weer (ook hoorbare) moeizame reboot, dan weer niets....Na weer een moeizame start heb ik snel mijn cruciale data overgezet naar mijn 2e HD. Na wat stofzuigen in de kast en wat morrelen aan de draadjes gaat het nu weer beter, behalve dat bij elke boot een uitgebreide checkdisk van HD1 plaatsheeft. Daarnaast geeft mijn mainboardmonitor aan de CPU-temp 59 graden celcius is. Beetje veel lijkt mij. Heeft dit met elkaar te maken, of zijn het 2 onafhankelijke problemen (if any)?
Link naar reactie
Heeft jouw harde schijf geen S.M.A.R.T? ( Self Monitoring Analysis & Reporting Technology) Deze optie moet je bij mijn board aanzetten in het BIOS, en kijkt dan of de harde schijf aan het kapotgaan is. Misschien kun je een scandisk doen, (ik weet niet wat voor 'n besturing je gebruikt) en komt die met fouten waar we eventueel iets mee kunnen. CPU temperatuur lijkt mij iets aan de hoge kant, maar niet problematisch. Het ligt er ook 'n beetje aan wat voor processor je gebruikt, de ene wordt warmer dan de andere. Komen er tijdens de checkdisk nog foutmeldingen? Post ze dan eens hier dan kunnen we er naar kijken. Groetjes van Jan Willem :wink:
Link naar reactie
Ojo klinkt bekend. Ik kreeg vorige week ineens de geweldige melding: cant find boot.ini. Toen maar windows opgestart vanaf mn tweede harde schijf en daar zag hij C niet meer van de echte schijf(maxtor). daarna was de tweede patitie ineens weg, en een tijdle later ook de dered. dat ding maakte ook die geluiden, kwam langzaam op gang, dingen opstarten schoot niet op, bleef hangen..... Toen alle data via LAN naar een andere PC, die ineens hetzelfde probleem had, partities weg, sloom, herkende niets meer.... misschien een virus wat ik binnenkreeg via internet, die jij misshcien ook hebt is wel gek dat 3 schijven kapot gaan op hetzelfde tijstip hier. ben naar de winkel gegaan en kreeg een nieuwe mee, want maxtor tool zag niet eens dat er een schijf inzat dus hij was echt stuk. De schijven van de andere PC kon ik weer goed krijgen die zien nu weer 370 gig, mijn eigen 200 was echt kapot. misschien kan je hem met nulletjes overschrijven? dan ben je echt alles kwijt maar misschien oet hij het dan weer. ALS het een virus was en ALS jij hem dan ook hebt gekregen.. norton zag niets hier. Mijn bios herkende de harde schijf ook niet meer, en aan je cpu temp kan vast niet liggen. SMART kan je wel proberen idd
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...