Ga naar inhoud

Kloksnelheid AMD Sempron 2400+


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb gisteren een systeem in elkaargezet ( Asus A7v400-mx / Sempron 2400+ / 512 MB PC3200/DDR 400 ) Omdat ik nergens kon vinden wat de BIOS instellingen moesten zijn, heb ik maar op een of andere auto-detect functie van de bios gegokt. Het werkt allemaal, maar in de System Properties van Windows XP geeft hij aan een AMD Athlon op 999Mhz met 480 MB ram te hebben. En volgens mij held al heel lang dat 512 = 512 en niet 512 = 480. Daarbij moet een sempron 2400+ volgens mij op 1.667 GHz draaien. Dus mijn concrete vragen zijn nu: - Hoe tover ik de verdwenen 32 MB ram weer terug - Wat zijn de gegevens die ik in de BIOS in moet vullen. Kan ik iedere willekeurige combinatie invullen die 1.667 GHz oplevert? of kom ik dan in de knoop met het geheugen?
Link naar reactie
[quote:c3c9f2ec1b="harmtido"] Dus mijn concrete vragen zijn nu: - Hoe tover ik de verdwenen 32 MB ram weer terug [/quote:c3c9f2ec1b] Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met je on board video kaart die 32MB opsnoept. [quote:c3c9f2ec1b="harmtido"] - Wat zijn de gegevens die ik in de BIOS in moet vullen. Kan ik iedere willekeurige combinatie invullen die 1.667 GHz oplevert? of kom ik dan in de knoop met het geheugen?[/quote:c3c9f2ec1b] In de Faq staat wat voor bussnelheid en multiplier je moet instellen voor je processor
Link naar reactie
nieuw probleem: volgens de faq moet ik dit instellen Sempron 2400+ 1666MHz, 333MHz FSB, Socket A op het moederbord kan ik met microswitches kiezen uit een CPU freq van 100, 133, 166 , 200 MHz En in de bios heeft alleen een hele mooie egaal grijze kleur ( ten minste FSB freq, maar die stel je hardwarematig in , en de DRAM Clock) Zou het goed komen als ik de FSB op 166.67 MHz zet?
Link naar reactie
Misscien heb ik het laatst wegens ruimtegebrek uit de FAQ verwijderd, maar de FSB van een Sempron is doublepumped, oftewel effectief 333MHz. De échte kloksnelheid is 166MHz, die twee zijn dus equivalent. Je kunt gewoon de switches op het moederbord gebruiken, vergeet de BIOS maar. Een BIOS flash of reset heb je niet nodig.
Link naar reactie
Bios flash is het updaten van de bios, laat dat even hangen want dat kan later nog. De socket a proc's werken met ddr, dit betekent dat de clocksnelheid dubbel zo effectief is als voorheen, bij de regel in de faq staat 333mhz, als je dat getal deelt door 2 kom je uit op (afgerond) 166, stel die dipswitches/jumper(s) zo in dat de fsb op 166mhz loopt en klaar is kees. Edit: Damn Egslim was me voor. :P
Link naar reactie
Ik hoop van harte dat een BIOS update niet schadelijk is, want die is al uitgevoerd.... maar gewoon de jumpers op 166 2/3 MHz moet werken? over 5 minuten weet je of je me boos of gelukkig hebt gemaakt ( als ik nu nog bij die krengen kan ...) BTW. sommige andere forums hebben de prettige gewoonte om een beetje on-topic te blijven... maar ik ben hier nieuw, weet niet wat hier de gewoontes zijn..
Link naar reactie
[quote:ecfa674904="pcguy"]AAAAAAAARGH Je meent toch niet dat je alweer een nieuwe account hebt he. :-? (Denk dat een waarschuwing van de mods zeer op zijn plaats is, niet om lullig te doen maar ik word helemaal gek van al die account van je.) :evil:[/quote:ecfa674904]Ik ben er allang op aangesproken!!!! NOU BLIJ? ALSJEBLIEFT HOU FF OP [Edit] Het is niet verboden om een x aantal accounts te hebben staat nergns in de regels! Dus bemoei je er niet mee wil je
Link naar reactie
jumper gewoon op 166 2/3e zetten ja :wink: Edit: @Duke, oke dan, maar blijf nou plz bij een account. :wink: Edit2: Harmtido, ontopic blijven gaat vaak goed hier, is ook hier de gewoonte alleen soms komt er iemand (Ik noem geen namen....) langs die commentaar levert op iets (in dit geval Ruudfeen die wat tegen Duke zei over z'n vele accounts) en vervolgens kan ik me mond ook niet houden en ga ik ook commentaar geven. :oops: Maar mensen, we gaan weer ontopic.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...