Ga naar inhoud

cola koeling


Aanbevolen berichten

Het is misschien een raar idee maar toch..... Cola geleidt geen stroom. Waarom kan je dan je hele computer niet in een grote emmer met koude cola zetten. Het blijft lekker koel allemaal en je kan zelf af en toe een slokje nemen van je heerlijke cola :D Ik heb welleens kogellagers onder de cola gestopt en ze gingen NIET roesten, beter nog ze werden schoon! Waarschijnlijk door de zuren die er in zitten. Dus waarom zou je dat nou niet doen?
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:5df34b27d4="samertje"]Het is misschien een raar idee maar toch..... Cola geleidt geen stroom. Waarom kan je dan je hele computer niet in een grote emmer met koude cola zetten. Het blijft lekker koel allemaal en je kan zelf af en toe een slokje nemen van je heerlijke cola :D Ik heb welleens kogellagers onder de cola gestopt en ze gingen NIET roesten, beter nog ze werden schoon! Waarschijnlijk door de zuren die er in zitten. Dus waarom zou je dat nou niet doen?[/quote:5df34b27d4] Je kunt hetzelfde met olie doen en dat hebben mensen al wel gedaan!
Link naar reactie
Puur water geleid ook niet Einstein :P (demi en die andere soort water) Wil nog niet zeggen dat het dus werkt... Aangezien je hardware vies is en bepaalde deeltjes dus weer in je cola/water komen dus gaat de cola weer geleiden. Ook zit er stoff in de lucht dat op het water neerslaat en dus ook het water vies maakt. http://www.eppenga.com/vloeistofpc/ http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/676212/// (ik ben 33k daar: had zoals je ziet wel eens plannen ervoor (2 jaar geleden dus) maar het is nogal onhaalbaar ivm met levensduur van het geheel, dus ja: ik heb voldoende erover gelezen ;)) Je kan je mainboard bijvoorbeeld schoonmaken met water en dreft en afspoelen met demi-water.... (ja kan echt :lol: ) Geweldige reacties trouwes ^_^
Link naar reactie
Harddisk, cdrom en floppy kunnen sowieso niet ondergedompeld. Cola bevat veel suiker (lees: 7 klontjes in een glas). Vraag me af of dat niet aan gaat koeken op de warme onderdelen. En vervolgens gaat dat isoleren. Cola is erg zuur (pH is 2!). Wat zou dat met de diverse onderdelen in de computer doen? Je bedoelt gedestilleerd en gedemineraliseerd water.
Link naar reactie
Vrijwel alle frisdrank is erg zuur en bevat grote hoeveelheden suiker en mineralen. Iets wat bijna niemand zich realiseert: van frisdrank KRIJG je dorst, maar dat terzijde. Voor geleiding van electriciteit heb je electrolyten nodig. Die overigens waarschijnlijk snel gevormd worden onder invloed van het zuur in de cola.
Link naar reactie
[quote:a782512cc5="Bleulabel"]Ik heb wel een s een tv gezien die een doorzichtige kast had en die helemaal vol zat met een een of andere vloeistof. Ik weet alleen niet meer wat voor vloeistof dat was.[/quote:a782512cc5] Er is een vrij duurzame vloeistof van 3M die ook flink duur is ..... Zulk spul word ook gebruikt in die pc in de GOT link [quote:a782512cc5="royzwiers"]je kan het altijd uitproberen met een oud p1 systeem :P[/quote:a782512cc5] draait wss ook wel even hor :) maar na een tijdje is de boel gewoon verrot ;)
Link naar reactie
[quote:35d2327a64="samertje"]Het is misschien een raar idee maar toch..... Cola geleidt geen stroom. Waarom kan je dan je hele computer niet in een grote emmer met koude cola zetten. Het blijft lekker koel allemaal en je kan zelf af en toe een slokje nemen van je heerlijke cola :D Ik heb welleens kogellagers onder de cola gestopt en ze gingen NIET roesten, beter nog ze werden schoon! Waarschijnlijk door de zuren die er in zitten. Dus waarom zou je dat nou niet doen?[/quote:35d2327a64] Kzou et wel eerst ff proberen met je commodore ofzo. Beetje zonde van je amd64 4000+ en je X800XT als je die op kan drinken :lol: ...hmz misschien wordt et nog een delicatesse....Cola 800XT :D ....We zullen zien
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...