Ga naar inhoud

voeding aanzetten zonder mobo


Aanbevolen berichten

[quote:b7fefb01bf="laurensbot333"]is het mogelijk om je voeding aantezetten zonder mobo? ik had ergens gelezen dat je in de ATX plug twee pinnen moest verbinden met elkaar[/quote:b7fefb01bf]Klopt, met een ATX-voeding, moet je bij de ATX stekker pinnetje 14 en 16 verbinden. DAt is een groene en een zwarte, en deze zitten links en rechts van de clip.
Link naar reactie
toen ik thuis was meteen geprobeerd. 14 en 16 met elkaar verbonden en poef een flits dat ging dus niet goed :x daarna nog geprobeerd of het lukte geen knal of wat dus gekeken of ie met een mobo wel werkte maar ook dit hielp nie die is dus stuk nog een voeding gepakt en geprobeerd en deze lukte wel. toen pakte ik nog een andere en deze gaf ook en knal dus nog een kapot :-? waarom de eene wel en de andere niet. nummer 1: noname 300Watt \ stuk nummer 2: tagan 400 Watt \ werkt nummer 3: BeQuiet Blackline 400Watt \ stuk
Link naar reactie
[quote:c595aba7ac="laurensbot333"]toen ik thuis was meteen geprobeerd. 14 en 16 met elkaar verbonden en poef een flits dat ging dus niet goed :x daarna nog geprobeerd of het lukte geen knal of wat dus gekeken of ie met een mobo wel werkte maar ook dit hielp nie die is dus stuk nog een voeding gepakt en geprobeerd en deze lukte wel. toen pakte ik nog een andere en deze gaf ook en knal dus nog een kapot :-? waarom de eene wel en de andere niet. nummer 1: noname 300Watt \ stuk nummer 2: tagan 400 Watt \ werkt nummer 3: BeQuiet Blackline 400Watt \ stuk[/quote:c595aba7ac] nou, lees nou eerst eens even de manual die ik poste. dit hoort bij een Asetek WC set, waarbij je deze methode gebruikt om te testen of de WC ook lekproof is.. ik weet zo niet of 14 en 16 dezelfde zijn die in de asetek manual staan 9 moet je zelf ff bekijken ander... dit werkte bij mij ook altijd, en we hebben het op meerdere voedingen al gedaan..
Link naar reactie
Even uit mijn hoofd, je moet meen ik pin 13 en 14 hebben, oftewel groen en zwart. http://inf33-www.informatik.unibw-muenchen.de/infothek/computer/tutorial/eprmhtml/eprma/780.htm "(You can power on the power supply without using the on/off switch. Use a connection (jumper) to short the BLACK and GREEN (pin-13 ground <-> pin-14 P.S.-on) wires of the 20-pin ATX connector on power supply.)"
Link naar reactie
Het is al een poosje geleden dat ik dit een paar maal heb gelezen op voedingen, het kan dus uit het AT tijdperk zijn, nl dat voedingen niet onbelast ingeschakeld mogen worden.Of het nu om klassieke voedingen ging of over de eerste power switching voedingen weet ik niet! Misschien is er iemand die hier meer over kan zeggen!
Link naar reactie
[quote:2b6fba2191="Comp-Freak"]Hmm, ik weet niet. Ik heb regelmatig een AT voeding (vrijwel) onbelast aan staan zodat ik een 5 en 12 volt lijn heb om wat dingen mee te testen :D Maar de power good lijn van een ATX voeding moet toch ook nog een signaal krijgen ofzo?[/quote:2b6fba2191] nee die GEEFT een signaal als je op de aan/uitknop drukt: - mobo maakt contact en voeding start (net zoals de pin start) - voeding geeft een power ok signaal, waardoor het mobo weet dattie veilig kan booten, blijft dit signaal weg dan boot het mobo niet. (in een test bij C!T was de tijd bij de tagan dat ie power ok gaf voor een mobo te lang, bij een ander mobo werkte die voeding goed)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...