Ga naar inhoud

Past K8N Neo Platinum in mijn systeem?


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Siemens Scaleo 600 met Athlon xp 1800+ mobo MS-6380 KT266 ATX. Ik heb in diverse computershops gevraagd of in mijn systeem de K8N Neo Platinum is in te passen. Verder dan een aarzelend:"Dat zou moeten passen". of "een kwestie van proberen". komen de techneuten niet. Weet iemand hier het antwoord op? Of heeft iemand een tip die me verder kan helpen. :-?
Link naar reactie
Het lijkt me gewoon een ATX-kast, dus een ATX-moederbord moet erin passen. Je zou voor de zekerheid ook ff in Everest kunnen kijken welk moederbord (merk en type) er nu in zit, ik meen dat Siemens gewoon standaard Gigabyte-bordjes voor z'n Scaleo's gebruikt. edit: Ow, wach ff, dit is gewoon een MSI-bordje! Ook ATX dus: http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=26 En dat je ook een andere processor op een Socket 754 mobo moet zetten lijkt me duidelijk. 8)
Link naar reactie
[quote:88fe083c2d="Obi-wan-kenobi"]En dat je ook een andere processor op een Socket 754 mobo moet zetten lijkt me duidelijk. 8)[/quote:88fe083c2d]Jah, of niet :wink: Hij zet het niet in zijn startpost, dus zonder nieuwe processor kan het iig niet. En dan moet er eigenlijk ook ander/sneller geheugen komen.
Link naar reactie
[quote:4ddb928ab5="Comp-Freak"] [quote:4ddb928ab5="Obi-wan-kenobi"] En dat je ook een andere processor op een Socket 754 mobo moet zetten lijkt me duidelijk. 8) [/quote:4ddb928ab5] Jah, of niet :wink: Hij zet het niet in zijn startpost, dus zonder nieuwe processor kan het iig niet. En dan moet er eigenlijk ook ander/sneller geheugen komen. [/quote:4ddb928ab5] Ja, idd. Als je dat PC2100 geheugen erop zet, merk je ook niet zoveel van die prestatiewinst ... :roll:
Link naar reactie
[quote:11a2cc8e18="Obi-wan-kenobi"][quote:11a2cc8e18="Comp-Freak"] [quote:11a2cc8e18="Obi-wan-kenobi"] En dat je ook een andere processor op een Socket 754 mobo moet zetten lijkt me duidelijk. 8) [/quote:11a2cc8e18] Jah, of niet :wink: Hij zet het niet in zijn startpost, dus zonder nieuwe processor kan het iig niet. En dan moet er eigenlijk ook ander/sneller geheugen komen. [/quote:11a2cc8e18] Ja, idd. Als je dat PC2100 geheugen erop zet, merk je ook niet zoveel van die prestatiewinst ... :roll:[/quote:11a2cc8e18] Een andere processor wist ik idd, ander geheugen is een tegenvaller. Wat raden jullie me aan? Het is me duidelijk dat het mobo moet passen. Dank daarvoor. :lol:
Link naar reactie
[quote:36f641e27b="Comp-Freak"]Nou, als je niet gaat overclocken is standaard A-merk geheugen altijd goed en niet super duur. Verder is er misschien nog 1 dingetje en dat is de voeding. Ik weet niet wat voor 1 er nu in zit, maar als die te zwak is krijg je last van vastlopers enzo.[/quote:36f641e27b] Weet je misschien wat ik min. nodig heb?
Link naar reactie
[quote:c20fe17901="dday"] [quote:c20fe17901="Comp-Freak"] Nou, als je niet gaat overclocken is standaard A-merk geheugen altijd goed en niet super duur. Verder is er misschien nog 1 dingetje en dat is de voeding. Ik weet niet wat voor 1 er nu in zit, maar als die te zwak is krijg je last van vastlopers enzo. [/quote:c20fe17901] Weet je misschien wat ik min. nodig heb? [/quote:c20fe17901] Qua geheugen min. PC3200. Ik raad je MDT aan. Onbekend Duits merk, maar aangezien men hier op het forum vrij lovend over was, heb ik het zelf ook aangeschaft. En de verhalen klopten: er valt zelfs best redelijk mee te OC'en! http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/i9idu2.html Qua voeding is het moeilijk te zeggen, hangt af van de apparaten die je hebt. De Athlon64 processor zelf is al een stroomslurper, maar als je ook een stevige grafische kaart hebt, dan is een 380W merkvoeding (bijv. Tagan) wel aan te raden. Maar kijk 's in dit topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=132010
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...