Ga naar inhoud

AMD 64 CPU 1:1 RAM. kan dit anders?


Aanbevolen berichten

AMD 64 CPU 1:1 RAM. kan dit anders? Ik heb mijn AMD 64 3500+ overgeclockt naar 2420. (220x11) Ram loopt 1:1 met de CPU dus die word 220Mgz/DDR440. Kan ik het ook anders zetten?? Ik wil namelijk kijken of het mogelijk is om het op DDR450 of zelf hoger te krijgen. Ik heb: MSI Neo2 K8[size=18:2a7c9d8463]T[/size:2a7c9d8463] Corsair TWINX1024-3200C2PT PC3200 AMD 3500+ @ 2.42 (0.09m) ATI 9800PRO @ XT Speeds Antec NeoPower 480
Link naar reactie
ja, je kan dmv een divider het mem evt aanpassen. maar waarom? 1:1 geeft de meeste performanceboost... mocht je async willen clocken: naar bios. dan naar cell menu, dan naar memory settings oid, dan zet je de mem clock op 166 mhz ( staat nu op auto of op 200) dan save je, en rebooten. ik ga er vanuit dat dit het zelfde is als bij mijn S754 msi bordje EDIT: ik zie dat je een k8t hebt, dus weet niet of ie veel verder wil ( lees dat de meeste kt800 bordjes boven de 220 HTT over hun nek gaan)
Link naar reactie
Heren (Sorry, maar ik wordt eerlijk gezegd een beetje moe van dit misverstand...), over welke 1:1 hebben jullie het? de geheugencontroller van A64 werkt op 2GHz+, het geheugen slechts op 200MHz. Dat is 10:1, of meer! ;) Denk eraan dat de CPU een ingebouwde geheugencontroller heeft. Het geheugen heeft dus niets meer met de systeemklok te maken. Dat die twee beide op 200MHz werken is puur toeval. Anyway, elke A64 heeft 3 (of 4?) geheugendividers ingebouwd. Een 2GHz CPU heeft de volgende: "10", voor DDR400, "12", voor DDR333, etc. Door de geheugensnelheid in de BIOS op DDR333 in te stellen gebruik je een grotere divider waardoor je geheugen trager gaat werken. Dat gaat wel ten koste van je prestaties. Maar dat heeft niets met synchroon/a-synchroon te maken. Het is puur omdat je het geheugen trager laat werken. Overigens heb je echt geen grote rode letters nodig...
Link naar reactie
[quote:a3079da1b3="egslim"]Heren (Sorry, maar ik wordt eerlijk gezegd een beetje moe van dit misverstand...), over welke 1:1 hebben jullie het? de geheugencontroller van A64 werkt op 2GHz+, het geheugen slechts op 200MHz. Dat is 10:1, of meer! ;) Denk eraan dat de CPU een ingebouwde geheugencontroller heeft. Het geheugen heeft dus niets meer met de systeemklok te maken. Dat die twee beide op 200MHz werken is puur toeval. Anyway, elke A64 heeft 3 (of 4?) geheugendividers ingebouwd. Een 2GHz CPU heeft de volgende: "10", voor DDR400, "12", voor DDR333, etc. Door de geheugensnelheid in de BIOS op DDR333 in te stellen gebruik je een grotere divider waardoor je geheugen trager gaat werken. Dat gaat wel ten koste van je prestaties. Maar dat heeft niets met synchroon/a-synchroon te maken. Het is puur omdat je het geheugen trager laat werken. Overigens heb je echt geen grote rode letters nodig...[/quote:a3079da1b3] ach ja, komt nog vanuit FSB periode he... daar had je het altijd over Async en sync clocken, en dat moet je weer even wegdrukken aangezien de A64 net weer wat anders zn werk doet maar goed, het is ook allemaal nog zo nieuw, dan weten we het ook niet allemaal zo goed te benoemen :wink:
Link naar reactie
[quote:9b0f17d580="tweakermatt"][quote:9b0f17d580="turbulence"] maar goed, het is ook allemaal nog zo nieuw, dan weten we het ook niet allemaal zo goed te benoemen :wink:[/quote:9b0f17d580]Dat nieuwe komt btw wel al uit het voorjaar van 2003, met de Opteron.[/quote:9b0f17d580] oh, christ, hoelang heb jij er al mee gewerkt dan? bedoel te zeggen, dat ik ook nog maar een paar maandjes zelf een A64 systeem heb, en dat ik daarom altijd nog wat werk volgens socketA principe :wink: daarnaast, het idee is ongeveer nog wel hetzelfde, echter zijn de nummers wat veranderd
Link naar reactie
De hoogste geheugensnelheid die je kunt krijgen is met de DDR400 divider. Je geheugenklok is dus afhankelijk van je CPU kloksnelheid, die weer wordt afgeleerd van de systeemklok. In principe zou AMD ook een divider kunnen inprogrammeren voor bv DDR466 - wat best goed zou staan in de benchmarks - maar dat doen ze dus niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...