Ga naar inhoud

moederboard wil niet opstarten als ie koud is


Aanbevolen berichten

he mensen ik heb een probleem op de een op de andere dag wil mijn moederboard koud niet meer starten alle lampjes op de kast gaan wel branden maar ik hoor geen piepje van alles is ok recent heb ik er wel een nieuwe voeding in gehangen en een nieuwe videokaart : voeding = sweex advanced gold series van 450 W en videokaart asus v9999 TD ik hoop de jullie mij kunnen helpen alvast bedankt Bart
Link naar reactie
[quote:fad658e6e4="laurensbot333"]kijk eens of het helpt om er een andere voeding in te zetten. (sweex is bagger) en wat bedoel je met koude start?? moet je hem opwarmen ofzo? :D[/quote:fad658e6e4] voorgloeien he :wink: kijk eens of er toevallig niet iets los is in je pc? stekkertje van CPU cooler los oid. en anders trial and error. zo kaal mogelijk booten ( zonder insteekkaarten/VGA kaart etc) en dan proberen te achterhalen wat de boosdoener is. evt even CPU uit socket halen, kijken of daar wat mis mee is
Link naar reactie
Dat je fans blijven draaien is een instelling in de bios die verloren is gegaan toen je die resette of de batt eruit haalde. Dit is dus weer opnieuw in te stellen. Aangezien je nogal een zware videokaart heb denk ik dat je voeding het niet trekt. Check dus ff je voltages ondertussen je 3dmark draait ofzo. 450 watt is zat, maar ik denk niet als dat van sweex is 8)
Link naar reactie
Verwijder en herplaats alle kaarten, connectoren, geheugen etc. eens. Zou heel misschien oxidatie kunnen zijn. Zo kaal mogelijk starten, en dan kaarten een voor een bijplaatsen, zou wellicht een aanwijzing kunnen opleveren. Helpt dit alles ook niet, dan zou ik denk ik ook eens een andere voeding proberen.
Link naar reactie
Het processoroppervlak dient 100% egaal te zijn tenzij je dat perfecte ronde gaatje bedoeld. Verder denk ik aan een los contactje ergens in de electronica, maar ja, hoe zoek je dat uit ? probeer eens het volgende als mogelijk. 1. Start op met een andere videokaart 2. Start op met een ander moederbord 3. Start op met een andere processor
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...