Ga naar inhoud

Nieuwe moederplank


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe processor en moederplank. Gekocht: P4 3000 Mhz 800 FSB 1 MB cache Gekocht: Asus P4P800 SE Nu heb ik echter een klein probleem. Het systeem is al jaren niet aangesloten op een geaard stopcontact. Dat ging altijd goed. Nu heb ik echter een hoge brom uit mijn geluidskaart. Als ik de treble van mijn boxen omlaag zet hoor ik het niet meer, maar als ik alles normaal zet hoog ik een hoge brom. Dat had mijn vorige moederbord niet. Heeft het dan te maken met de aarding of is er iets anders aan de hand? Specs? Zie mijn onderschrift.
Link naar reactie
1) je onderschrift is veel te groot 2) ja, dat heeft alles te maken met de aarding van je compu. Die brom komt nl van een 'aardlus'. In het kort is dat een potentiaalverschil tussen 2 punten die dat eigenlijk niet zouden mogen hebben. Advies: laat 1 stopcontact (waar je de PC op hebt aangesloten) aarden door een electro-vakman (vergis je niet, je werkt aan 230V installaties en als je niet weet wat je doet is dat gevaarlijk). Je kunt, voor je geld gaat uitgeven, ook proberen de stekker in het stopcontact om te draaien. Dat kan helpen, maar beloven doe ik nix! Weet je zeker dat alles _in_ de compu goed is aangesloten? Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
je kunt gewoon wel eens binnenlopen bij een bouwmarkt.. werk zelf bij de Gamma, en daar hebben we wel folders liggen hoe je een electriciteitsnet moet aansluiten. in principe is het heel makkelijk, meeste wijst zich vanzelf.. en je bent veel goedkoper uit dan dat je een installatiebedrijf laat komen en die even een paar draadjes laat aansluiten. heb zelf dit probleem ook wel eens gehad ( je kan in principe ook een draad trekken vanaf een verwarmingsleiding, en deze verbinden met de kast van je pc.) LET WEL: dit is niet een echt conventionele manier van aansluiten, echter komt het allemaal op hetzelfde neer. ik draai zo al jaren, en heb nog nooit problemen gehad je kan het zo eerst ook een keer proberen natuurlijk. je sluit een stukje kabel aan op een stukje kaalgemaakte CV-leiding, die draad maak je dan even vast ergens aan je kast ( nu is die dus geaard, want alle CV installatie zit centraal al geaard) houd de brom op? dan zou ik gaan kijken of je evt een aardeleiding kan trekken naar je PC ( stopcontact) of deze kabel gewoon netjes wegwerken. en mocht de brom blijven dan is het toch wat anders ( verbinding los bij de luidsprekers oid)
Link naar reactie
Oké, ik zal eens gaan informeren. Als je je handen dichter bij de speakers houdt wordt de brom sterker. PS: Ik had nooit durfen te denken dat een PIV 3 Ghz zo stil zo zijn met Q-fan. Oké, als je gaat gamen ga je hem goed horen, maar daarna wordt hij weer stil. Ik heb verder een VGA-silencer besteld omdat je de videokaartkoeler ook goed hoort. Ook heb ik als puntje op de I een mooi low-profile toetsenbordje besteld. Sorry voor de off-topic, maar hoelang kan mijn systeem nog mee? Volgens www.hardware.info voldoe ik voor 90% aan hun mid-range systeem (nieuw dan). Alleen heb ik geen losse DVD drive, maar wel 1024 MB geheugen piv 512.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...