Ga naar inhoud

Problemen met nieuw systeem [edit] usb probleem toegevoegd


Aanbevolen berichten

Gister heb ik een nieuw systeem in elkaar gezet. Opstarten doet hij goed, geen rare piepjes ofzo. Maar bij installeren van windows word ik helemaal gek. Gister kreeg ik weliswaar een foutmelding bij installeren maar hij deed het toch, eerst windows home en later een upgrade pro eroverheen. Kreeg wel eens een blauw scherm maar dat lag volgens mij aan een verkeerde driver. Vanmorgen kreeg ik de usb niet aan de praat omdat eerst sp1 geinstalleerd moest worden. Daarna deed ie het nog niet, dus dacht ik eerst maar even een schone install dan gelijk service pack 1 erop en dan pas de drivers. Zover ben ik nooit gekomen. Bij install van home ging het meestal al fout. Maar gelijk de upgrade erover ging haast nooit goed. De ene keer dat het goed ging heb ik direct sp1 erop gezet maar na de installatie viel de computer uit enj startte niet meer op, hij kwam niet verder dan het windows logo en dan begon hij weer opnieuw. Net had ik windows home erop gezet wilde eerst die maar even testen, maar halverwege viel de boel uit en wilde weer niet opstarten. Daarna weer opnieuw geinstalleerd, de nforce drivers geinstalleerd en nu kan ik gelukkig even posten. Krijg wel bij opstarten nadat windows al is geladen dat rundll32 niet kan worden geladen en nog een dll niet. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Het lijkt mij dat het niet aan de cpu of geheugen ligt. Ik denk zelf aan de harde schijf. Alle onderdelen zijn nieuw. Dit zijn ze: MSI K8N neo platinum nforce3 250gb amd64 2800+ 2x 256 twinmos ddr nec duallayer brander club3d ati9600 XT antec 350 watt kast 160gb western digital caviar Volgens windows is deze maar 149gb, weet wel dat deze anders rekent maar een verschil van 11gb lijkt me wat veel. In bios is alles goed herkent. Ik hoop dat iemand iets voor mij weet. Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
wat zijn de cpu/case temps ? en misshien de voltages ? overweeg anders een bios update te doen... Ik heb ook een keer gehad dat de computer het ongeveer 10 minuten deed, en daarna opnieuw opstarten, na het terugflashen van m'n oude bios werkte de pc weer gewoon... Bij jou kan het misschien zijn dat je huidige bios niet goed werkt met je andere hardware... Ik heb trouwens een MSI 875P Neo mobo
Link naar reactie
waarom een upgrade van win xp home naar pro. wat is daar volgend jou daar de meer waarde van .ik denk nul comma nul voor een home system. sp1 dat is wel een upgrade . maar als ik het zo lees is het geen winxp wat in de winkel is gekocht. maar een copy . als je wel een legale versie van xp heb dan moet je weer registreeren bij microsoft.
Link naar reactie
Ndat ik heb bericht had geschreven startte ik mn pc weer opnieuw op en daarna was de netwerkdriver ineens weer niet goed. Dus daardoor kon ik niet snel reageren. Zit nu op school. Had nog wel even het core programma kunnen installeren en bekijken. vcore is 1,50 en temp was 50 graden. Lijkt me prima in orde. De reden dat ik upgrade naar xp is omdat home een versie van xp is die ik bij mn vorige pc heb gekregen en weer na 30 dagen moet registreren. De upgrade heb ik al op meerdere systemen uitgevoerd en heeft nog nooit problemen gegeven, dus daar ligt het niet aan. Heb ook een memory monitor geinstalleerd en die gaf aan dat er nog 400-430 mb vrij was om te gebruiken dus die lijken me ook wel goed werken. Nadat de netwerkkaart was uitgevallen en ik die telkens niet aan de praat kreeg omdat deze niet bereikbaar was ofzo probeerde ik weer de upgrade maar die loopt op een gegeven moment vast. De ene keer wel en de andere keer niet. heb gister bijna wel 10 keer windows opnieuw proberen te installeren, maar telkens fotmeldingen. Meestal deze. Kan het bestand xxx.dll niet kopieren, is telkens een ander dll. Of deze: Het bestand xxx.dll is niet goed gekopieerd, druk enter om nogmaals te proberen dat doe ik dat en dan gaat ie weer verder. Bij een installatie kwam dat wel 15 keer achter elkaar. Ik heb echt geen flauw idee hoe dat komt. Helaas heb ik maar 1 pc en weet ik zo snel niemand met een brander om memtest86 te installeren. Het zijn 2 reepjes dus kan ik ze wel een apart proberen. Om iig het geheugen uit te sluiten. Iemand die hier iets mee kan??
Link naar reactie
Nog een toevoeging Bij de installatie van windows staat bij kiezen welke partitie ik wil gebruiken dat er 1 partitie beschikbaar is van 152000mb. Dit lijkt mij dat het 160000mb moet zijn maar goed. Als ik die dan kies krijg ik een scherm dat ie windows gaat installeren op een schijf van 130000mb In het bios staat alles netjes herkent.
Link naar reactie
Is het dan zo dat bij een geheugenprobleem de installatie niet goed gaat en dat de computer soms uitvalt en dan niet verder komt dat het windowsopstart logo? Maar ik zal de reepjes wel even om de beurt gebruiken en eerst even testen met memtest vanaf een usbstick als het de comp die tenminste kan gebruiken omdat ze in windows niet te gebruiken waren.
Link naar reactie
[quote:87033883f1="thijs1981"]Is het dan zo dat bij een geheugenprobleem de installatie niet goed gaat en dat de computer soms uitvalt en dan niet verder komt dat het windowsopstart logo? Maar ik zal de reepjes wel even om de beurt gebruiken en eerst even testen met memtest vanaf een usbstick als het de comp die tenminste kan gebruiken omdat ze in windows niet te gebruiken waren.[/quote:87033883f1] Dat kan gebeuren ja, ik had een pc gebouwd die helemaal goed was, maar na een maand kwam die pc niet verder dan winxp bootlogo en ging dan weer opnieuw opstarten. Na een ghost-image terugzetten kwam ik dan weer in Windows, maar na 5 minuten weer een reset en daarna niet verder meer dan het winxp bootlogo. Vandaar dat ik denk dat 1 van je reepjes geheugen niet helemaal lekker is.
Link naar reactie
Ja idd, ben al bij de winkel gevraagd naar hun opinie en ook zij kwamen gelijk met het geheugen, was alleen al na sluitingstijd voordat ik wist welke strip het was. Maar ga morgen ruilen. Heb nu een ander probleem. De achterste onboard usb poorten doen het wel, maar de andere op het moederbord aangesloten usb poorten niet. Het gaat om de voorste twee die bij de kast hoorde en aan de achterkant een door msi bijgeleverd ding die op de plaats van een pci slot komt met daarin ook de controlelampjes. Als ik daar bijvoorbeeld mn usb stick indoe dan wordt deze niet herkend, hij krijgt wel stroom en krijg op het lcd schermpje wel te zien dat deze files wil overzetten. Maar windows detecteert niets. Doe ik hem in de onboard dat word hij wel herkent. Voor overige usb apparaten zoals de printer geldt hetzelfde. Verder heb ik geen problemen :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...