Ga naar inhoud

beste OC bord voor socket 754


Aanbevolen berichten

Beste mensen van Pc Totaal, Ik heb een AMD 64 3700+ aangeschaft met 1 mb cache. Deze draait op een single memory. Nou wil ik een 1024Mb geheugen reep in stoppen. Maak het wat uit of ik 2x 512 DDR-RAM/400 PC3200, 184pin, van twinmos in stop of Corsair TwinX 1024MB DDR-RAM/400 PC3200 (2x 512). Dual channel ondersteuning is er niet. Of kan ik net zo goed 1x een kingston in stoppen die 1024Mb heeft. Nou zoek ik een moederbord die vooral Overclocking kan snappen. Ik zit te denken aan een ABIT, MSI of Gigabyte. Abit-Gigabyte is mijn voorkeur omdat dat makerlijk OC baar is (volgens bladen). Ik hoef niet voorzien te worden van 8.1 geluids omdat ik al een creative kaart heb. Geen PCI Express, dus verhalen om te wachten op NF4 vraag ik niet om. Heb een XFX 6800GT aGP net aangeschaft. Tevens verschil de NF4 tegen over NF3 weinig, sterker nog NF3 presteer beter had ik gelezen. Wie wil mijn een goede bord adviseren, ik wil gewoon dat mijn Asetek WaterChill KT12A-L30 op gaat draaien. OC baar is en gewoon lekker snel is. Prijs maak niet uit. Greez, Het land van Rus Russia_online
Link naar reactie
Als je echt lekker ver wil oc-en (en de prijs voor het geheugen ook niet uitmaakt) dan kan ik je G.Skill geheugen aanraden. Check [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/98525]hier[/url] voor winkels waar je dat geheugen kan kopen. G.Skill geheugen is geheugen wat extreem hard wil de meeste doen wel zo'n 300 mhz.
Link naar reactie
Top 3 wat mij betreft. 8) Daarbij geldt dat de DFI specifiek gemaakt is voor OC'ers/casemodders. En allemaal nForce3 250 chipset natuurlijk. 1. DFI Lanparty UT nF3 250Gb, nForce3 250Gb http://www.tweakers.net/pricewatch/95201?Landfilter=Benelux 2. MSI K8N Neo Platinum, nForce3 http://www.tweakers.net/pricewatch/82467?Landfilter=Benelux 3. Gigabyte GA-K8NS Pro, nForce3 http://www.tweakers.net/pricewatch/92257?Landfilter=Benelux Snel geheugen maakt OC'en met Athlon64 wel een stuk makkelijker, dus ik zou daar ook niet op besparen ... liever tijdelijk 512MB OC-geheugen waar je wel ver mee komt dan 1024MB geheugen waar je niet zo ver mee komt.
Link naar reactie
MSI hoor ik goede verhalen over maar ik vind het echt een pokkebord, ik heb zelf de dfi lanparty ut nforce3, klokt lekker, veel verschillende mem dividers (meestal 100/133/166/200 maar bij deze ook 190, 140 en 150) en hij geeft lekkere voltages, verder draait hij bij mij hartstikke stabiel. Ik wil je dus de dfi aanraden. Is je budget wat beperkter neem dan de chaintech vnf3-250, is een heerlijk bordje, lekker stabiel en wil ook best wel overklokken, alleen de voltages (met de nadruk op het mem voltage) mogen wel wat hoger. Samenvatting: [list:0e44378872][b:0e44378872]msi k8n neo platinum[/b:0e44378872] ---> Takkebord, instabiel, blauwe schermen, niet super oc bord door te lage vdimm. [b:0e44378872]dfi lanparty ut[/b:0e44378872] ---> Lekker bordje, klokt goed over, geeft goede voltages en werkt hartstikke stabiel. [b:0e44378872]chaintech vnf3-250[/b:0e44378872] ---> Lekker stabiel moederbordje, draait lekker en wil best netjes oc'en, verwacht echter geen wonderen want de voltages zijn te laag (Met enkele Vmods kom je zeer waarschijnlijk een heel eind)[/list:u:0e44378872] Verder raad ik je aan om te zorgen dat je de chipset genoeg koelt, die nforce 3 word vrij warm als je met die stock koelertjes gaat oc'en. (bij dfi en msi, bij chaintech weet ik dat niet zeker maar het is zo goed als dezelfde chip dus daar zal het ook gelden lijkt me) Edit: Die waterkoeling past op al die bordjes die ik hierboven aangeef,
Link naar reactie
Ik denk dat mijn keus is gevallen op de gigabyte K8NSNxp of K8NSP. Het geheugen zal denk ik toch worden, zoals in het begin werdt geroepen op G. Skill. Dacht altijd dat Geil en Corsair het altijd waren, maar goed :lol:(beter de forums volgen) Alles wordt watergekoeld. Het waterkoel set die nu mijn 2600+ Athlon koelt op 2500 mhz past prima op socket 754 :lol:
Link naar reactie
Een goede OC bord blijft een gok. Toen ik een Socket A bord kocht werdt Epox hiero echter goed afgeraden. Heb het toch gekocht en hij draait op 2500 mhz 12.5 mp x 200. Oke dat DFI het beste is twijfelen ik niet aan. Echter d8 dat Abit perfecte OC borden waren, maar wordt hiero weinig overgezegd. Is abit beter kwa OC. Tegenwoordig worden elke moederbord wel met software geleverd om te overclocken. Welke bord na DFI is het beste, ABIT, Giga-byte of MSI. Ik d8 werkelijk dat de MSI borden perfecte OC borden waren, maar meningen verschillen hier. Om deze topic niet uit te roepen naar "wat vind je de beste OC bord tot nu toen" Wil ik graag kiezen tussen Abit en Giga-byte. Ik had al gekozen, maar er wordt zo weinig gepraat over Abit. Greez russia_online
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...