Ga naar inhoud

onboard VGA uitzetten op MS(I)-7005


Aanbevolen berichten

Hi, Heb een Microstar 651M-L (MS-7005) Pentium4 478Pin (533FSB) DDR Moederbord waarbij ik nu gebruik maak van de standaard (on-chip) videokaart. Wil deze graag disablen om een AGP-videokaart met meer geheugen te gaan gebruiken. Kan niet in de bios vinden om de onboard VGA te disablen en ook geen nieuwere bios-versie. Zit nu dus met een videokaart die ik niet kan installeren. Als ik de kaart er toch in zet krijg ik een zwart scherm en doet de PC verder niets meer. Wie kan mij helpen? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Link naar reactie
Het beste wat je kunt doen: start eerst de computer op zonder externe AGP-kaart en zet de hoeveelheid shared video memory op 0 MB of zo laag mogelijk en zet vervolgens de initialisatie-volgorde op eerst: external AGP videokaart en dan pas internal AGP-kaart. Sluit het systeem af en steek je videokaart erin en start opnieuw op (je bent toch niet vergeten om je VGA-kabel in de juiste connector te steken hopelijk :) ) en dan moet hij het doen. Eventueel is er een jumpersetting, maar bij modernere mobo's gaat bijna alles via het BIOS. Een andere mogelijkheid: steek gewoon de AGP-kaart erin en reset het BIOS met de betreffende jumper op BIOS-reset gedurende een paar seconden en steek hem weer terug. Hierdoor dwing je vaak het mobo om de externe AGP-kaart als eerste te initialiseren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...