Ga naar inhoud

Na nieuwe biosflash werkt pc nog steeds niet?!?


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn bios geupdate en toen ik de pc opnieuw opstartte, gaf ie een zwart scherm en een piepcode :( :evil: :cry: :x . Weet iemand misschien hoe ik dit hardwarematig kan oplossen (want ik kan softwarematig helemaal niets meer :( )? HELP AUB!!! Mobo: Chaintech 6ltm i440lx-8671-2a69jc39c-00 Gebruikt: Award Flash Utility Piepcode 1x laag dan onophoudelijk hoog, de hoge ongeveer 2xper sec. HELP AUB!!!
Link naar reactie
Geeft de manual uitsluitsel over de piepcodes? Heb je precies gedaan hoe het moet? (bios flashen...) Basisopstart config? -mem -cpu -mainboard -voeding -toetsenboard pssst: [quote:b390459a6f="Chestah"]en als dat niet werkt moet je bios chip vervangen...[/quote:b390459a6f] die zit wss vastgesoldeerd ;)
Link naar reactie
[quote:3b101666ce="Computerfreakje"]Bovengenoemde werkt vrijwel altijd.. heeft mij ook uit de nood geholpen. Toen mijn flash was mislukt met Liveupdate.[/quote:3b101666ce] Jij hebt een recent mainboard met backup bios gebeuren, het mainboard van de TS is nog met SLOT1 dus pentium 2 ..... kleine kans dat die dat ook heeft :-? ben je toevallig blond? :lol:
Link naar reactie
ja, heb t goeie bios geflasht, nl gedownload van de Chaintech website. Batt. heb ik er uitgehaald, maar ik heb gelezen dat het soms wel 45 min duurt, dus ik weet nog niet of dat werkt... Hij gaf een melding dat de utility niet goed was of dat het .bin bestand niet goed was (grootte klopte niet ofzo), maar op de Chaintech website stond dat je dan gewoon door kon gaan. Er was ook een checksum melding maar ik weet niet wat dat inhoud: checksum A5DCH (????). Manual heb ik niet meer, heb 'm nl 2e hands gekocht. Basisconfig: -400mhz p2 (ja ze bestaan nog :D ) -Mobo Chaintech 6ltm -mem 196mb sd-ram -tb (waarom??) -voeding: JNC 230V PS bedankt voor de snelle reacties!! :D
Link naar reactie
In de FAQ wordt al gewaarschuwd voor flashen zonder dat het nodig is, vanwege het risico. Afgezien daarvan doet dat er nu inderdaad niet meer toe. Maar een echte oplossing kun je ook vergeten: Tenzij het moederbord een oplossing biedt zoals veel moderne moederborden heb je een andere BIOS chip nodig, of je moet deze ergens laten herprogrammeren.
Link naar reactie
als het goed is staat het oude bios nog op de flop. als je teminste de instructies heb gevolgd van het flach progg. want het flash progg vraagt of hij het oude bios moet bewaren . als jij dan ja beantwoord dan schrijft hij het weg op de flop waar van je heb ge boot. dit is toch de manier om een bios te flachen. maak een opstart flop zet daar het bios en het flash bestand op . opstarten met die flop etc etc
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...