Ga naar inhoud

Pentium IV ofwel Dual Pentium III Xeon= 1.5Ghz


Aanbevolen berichten

[quote:51a038352c="DC_4Ever"]hm ja, maar de hele pc kost maar 200 EUR en nog een vraag: Zijn alle gewone PIII's trager dan een Dual PIII Xeon?[/quote:51a038352c] Met normale toepassingen merk je geen verschil, dan zijn ze gewoon even snel. Ik zou lekker doorsparen voor AMD 64 bits en een leuke Graka kopen. Om dat te kopen is puur geld geldverspilling
Link naar reactie
Eigenlijk andersom juist. De AXP ratings zijn gebaseerd op de prestaties van Pentium 4, niet op die van PIII. En een 1,5GHz PIII met 512kB of meer L2 presteert ongeveer even goed als een 1,5GHz AthlonXP. Voordeel van de AXP is dat-ie veel hogere kloksnelheden kan halen, maar dat is nu niet relevant. Voeg daar die tweede CPU aan toe en een rating van 1900+ lijkt me goed verdiend.
Link naar reactie
[quote:9f35817764="egslim"]Eigenlijk andersom juist. De AXP ratings zijn gebaseerd op de prestaties van Pentium 4, niet op die van PIII. En een 1,5GHz PIII met 512kB of meer L2 presteert ongeveer even goed als een 1,5GHz AthlonXP. Voordeel van de AXP is dat-ie veel hogere kloksnelheden kan halen, maar dat is nu niet relevant. Voeg daar die tweede CPU aan toe en een rating van 1900+ lijkt me goed verdiend.[/quote:9f35817764] Ik was mischien niet duidelijk genoeg.. Als een programma of besturings-systeem niet 2 CPU's kan aanspreken of niet ondersteund dan draaid de OS of programma gewoon op 1 CPU dus is het even snel als een AXP 1500, als het besturings-systeem of programma wel 2 CPU's ondersteund dan heb je inderdaad gelijk, maar voor huis tuin en keuken gebruik, het spelen van games e.d. heb je er niks aan.
Link naar reactie
Dat begreep ik, maar je hebt ongelijk om een andere reden: [i:91a7a3d179]Op dezelfde kloksnelheid presteert een PIII Tualatin ongeveer even goed als een AXP[/i:91a7a3d179]. Dus een PIII (Xeon) 1,5GHz is even krachtig als een 1500MHz AXP, met een modelrating van 1800+. Voeg een tweede CPU toe en een rating van 100 punten hoger lijkt me wel verdiend. De AXP rating is relatief aan P4, niet aan die van PIII.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...