Ga naar inhoud

AMD 2600+ HELP !!!


Aanbevolen berichten

Ik heb een amd XP 2600+ gemonteerd op een asus A7V400 moedernoard (goedkoop all in one bordje van asus). De processor snelheid kan met de hand op 100 133 166 en 200 mhz ingesteld worden wanneer ik de mhz op 100 zet maakt de bios er een 1600+ AMD van... op 133 wordt het een 2600+ volgens de bios en op 166 mhz (wat volgens mij goede snelheid is) doet ie niks meer (start niet op) het bios is van 07-2004 dus dat kan niet verkeerd zijn volgens mij..... heeft iemand een suggestie?
Link naar reactie
Nee hoor de XP2600 is een Thoroughbred en dat betekent een FSB van 133Mhz, maar door het DDR geheugen (Double Data Rate) wordt hier 266Mhz van gemaakt. Als je de FSB op 166 zet ben je hem in feite vet aan het overklokken, en dat wil je toch liever niet, neem ik aan. Ik heb hier ook 'n XP2600 en hij moet dus op 133 staan, dat klopt ook met de melding die je tijdens de POST krijgt. Groetjes van J.W.
Link naar reactie
Mensen allemaal heeeeel erg bedankt voor jullie antwoord... Aangezien ik voor het pc privé project verhaal en tijdens pc prive enkel en alleen intel bouwde met een enkele verdwaalde amd (dus geen 2600 :oops: ) was ik de weg even kwijt... vertrouwde ik voor de amd kennis op iemand die een stuk of 5 AMD systemen per week bouwt dus ik dacht die weet het wel... echter deze wist mij alleen te vertellen 2600+ moet op 166.... (Ik nog onnozel genoeg vragen heeft dat niet te maken met de types barton en th...?) Deze zeldzame draait dus op 133 en draait dan feilloos op bijna 2200 Mhz... Ik heb dus een amd met 133 hmmmm vertrouwde de verkoper al niet (PC-TOP Alkmaar)... Nu twee keer iets hier gekocht (noodgevallen) en twee keer belazerd... wees dus gewaarschuwd !! weet nu dus dat een amd 2600 er in drie smaken is en dat vergeet ik dus NOOIT meer... (systeem draait overigens perfect !!) nogmaals bedankt allemaal...
Link naar reactie
Dat was nou nèt mijn eerste (en laatste) blunder bij pc-top... nieuwe Harddisk gekocht die bij montage defect raakte/was (maandagochtend produkt)... volgende dag terug... wilde men alléén "service" verlenen na betaling van 15 euro administratie kosten... (en dat na een uurtje "hoog en laag springen")... kreeg ik ook netjes een bonnetje voor.... :roll: èn een vervangende schijf... bij de processor werd mijn collega liefjes verteld dat men geen garantie gaf op een processor die uit de "tray" werd verkocht en zèlf werd ingebouwd.... toen ìk mèt mijn collega de volgende dag aan de balie stond voor het 133-166 verhaal werd mij met een glimlach verteld dat het waarschijnlijk aan het moederboard lag (nieuw bios-upgrade meneer bij een bios van 10-7-2004 !!) .....toen wist ik nog niet dat er drie soorten amd 2600 zijn... (ik heb hem voor een collega ingebouwd die hem eerder had gekocht... want na de Harddisk-story heb ìk natuurlijk bij pc-top alkmaar niets meer gekocht !!)..... end of story....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...