Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:6210079a85="Vandread"]Duur :-? bijna 90 gulden om je fans harder of zachter te zetten :lol: neem anders zoiets: http://www.x-modding.nl/product_info.php?cPath=7_51&products_id=176[/quote:6210079a85] tja het leven is hard, nee die van 22 euri vin ik nie mooi, en ik zit trouwens al een hele tijd te wachten op een fan controller dus mag het ook best wel een duure zijn,...... lang leven de kerst
Link naar reactie
Je kan em alsnog zelf spuiten ofzo :lol: Of wil je blingbling met een schermpje en bepaalde lampjes? Ik heb deze: [url=http://www.tweakstore.net/tws/tws.php?sess=18f649081d91bf347302fbabcd9cd94b&content=detail&item=2875&grID=261]*simpel voor 18,50*[/url] Vrij goedkoop (nog steeds te duur maar ben niet zo'n electro piel persoon) en lekker simpel, hoef geen rompslomp nutteloze rpm metertjes
Link naar reactie
[quote:1683a241c7="Interficior"]Maar ik zie je probleem niet: A) De 7700 is heel erg lomp. B) Jij doet het voor de stilte, niet voor de performance. C) De 7000 serie is stiller. D) De 7000 serie past guaranteed op je moederbord.[/quote:1683a241c7] A) Waarom lomp? Hij is gewoon wat groter maar bigger=better toch? :P B,C) De 7700 is niet merkbaar luider dan de 7000 maar presteert wel gewoon beter D) Het is wel uit te zoeken hoor of hij past of niet. Emailtje naar fabrikant sturen bijv.
Link naar reactie
Die 7000 serie past gewoon op je mobo (Turbulence had hem erop zitten en ik heb zo'n mobo gehad en ik heb zo'n koeler, heb die koeler er niet op gehad maar wel duidelijk gezien dat dat past. Bovendien presteert de 7000B- Cu heel erg netjes. Die 7700 misschien iets beter maar die vind ik wel heel erg lomp om aan je mobo te hangen, ookal zit er zo'n plaatje aan de achterkant.
Link naar reactie
[quote:e787e9c00b="Nemesi$"] B,C) De 7700 is niet merkbaar luider dan de 7000 maar presteert wel gewoon beter [/quote:e787e9c00b] Die 7700 maakt meer geluid dan de 7000, een maat van mij had die 7700 gekocht maar die liet z'n hele kast trillen waardoor ie aardig wat geluid maakte. De winkel waar hij die koeler naar had terug gestuurd verbaasde zich er ook over dat toen hun die koeler hadden getest deze gewoon een stuk meer geluid maakte dan de 7000, die volgens hun wel gegarandeerd stil was.
Link naar reactie
Groter is niet altijd beter zoals de 7700, dan heeft hij wel 12 cm fan maar daardoor vervoerd hij ook meer lucht die naar mijn mening toch niet echt nodig is (wat ook geluid maakt) omdat de 7000 ook al genoeg koelt op de laagste stand bij mij dan :D. Ik heb de 7000B cu zaterdag mij yorcom gekocht en hij doet het goed. maar als ik aan het uiteinde van de cooler voel voelt het gewoon koud; mijn processor word ook maar 33 idle temp (niet oc) Dus als je al de 7000 kan aanraken op het uiteinde van de cooling waarom zal je dan een 7700 kopen? je hebt ook nog eens de "onzekerheid" dat hij niet past. en ja ik ben van watercooling afgestapt en een artic vga silencer 4 gekocht, een zalman 7000B cu en een targan voeding 480 Watt totaal 130 euro ofzo toch 140 goedkoper dan watercooling ( en geen voeding ) en hij doet het nog goed ook ( en erg stil)
Link naar reactie
[quote:44b85ec5ad="Nemesi$"][quote:44b85ec5ad="Interficior"]Maar ik zie je probleem niet: D) De 7000 serie past guaranteed op je moederbord.[/quote:44b85ec5ad] D) Het is wel uit te zoeken hoor of hij past of niet. Emailtje naar fabrikant sturen bijv.[/quote:44b85ec5ad] de fabrikant zegt altijd dat hij past :P
Link naar reactie
Ik heb ook een paar vragen; - kan ik mijn 2 fans vervangen uit mijn leviecom 420 en vervangen door 2 fans die weinig geluid produceren? Tips? waar moet ik letten? dacht zelf aan arctic fan met een temp metertje die harder gaan werken als het heet wordt. - ik kan morgen eindelijk mijn nieuwe 6800 LE kaart ophalen, ze hebben die kaarten pas binnen gekregen, dus ik hoop dat ik nu wel een werkende kaart krijg van de tweede batch LE kaarten. Ik wil er een nvsilencer 5 op zetten. Nou heb ik dat vorig jaar ook gedaan op een 9800pro die ik daar mee de vernieling in heb geholpen. Er zat toen een rand om de core die ik vergeten was er af te peuteren. Resultaat een verfikte core. Zal dit bij de LE het zelfde zijn?
Link naar reactie
Ik zoek nog een leuke cooler voor mijn test sytsteem, daar zit nu een Stock AMD Athlon cooler in maar ik wil daar een stille krachtige cooler op zetten die makkelijk eraf en erop te zetten is. ik moet voor het test systeem namelijk het moederbord vaak verwisselen ivm het feit dat ik PCI-Express en AGP moederborden gebruik voor mijn socket 939 cpu's Ik zat zelf aan deze cooler te denken: http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=4052 http://www.thermalright.com/a_news/main_news_xp120.htm En dan hang ik daar nog een 12mm fan boven, of een 92mm fan. Iemand een ander goed idee? de Zalman- 7700 heb ik hier thuis al liggen en is veel en veel te groot.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...