Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 2


Aanbevolen berichten

@ xiliduur: ik heb ff gekeken en de arctic nvidia silencer 5 heeft niet een zogenaamde uitstekend blokje die precies op je core komt (waardoor je in het geval van een 9800 pro niet het randje wat er omheen zit er af hoef te halen). Ik weet niet of een 6800le een randje om de core heeft zitten (een zogenaamde shim) maar dat is een kwestie van even bekijken voordat je die koeler er op zet. Ik denk trouwens zelf dat er geen randje om deze kaart zit. @ Red Dragon: ik dacht dat die xp-120 ook een backplate nodig had zoals de sp-94 om bevestigd te worden, maar dit is bij nader "onderzoek" niet nodig. In reviews hebben ze het er ook over dat deze heatsink best eenvoudig is om te installeren. Maar het is wel een joekel van een heatsink en er zijn aardig wat moederborden waar deze niet in past of dat het bv niet mogelijk is dimm 1 te plaatsen. De kans is natuurlijk aanwezig dat je een moederbord wil gaan testen en dat deze koeler er niet op past dus dan kan je beter een andere nemen. De 7700 is dan wel te groot maar een "gewone" 7000, is dat niet een idee? Koelt ook prima en past een stuk beter. EDIT: ik heb ff gekeken maar zo te zien zit er wel een randje om de core heen dus deze moet er waarschijnlijk eerst afgehaald worden. (staat dit ook niet in de handleiding?)
Link naar reactie
  • Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
De XP-120 is een erg goede heatsink of de SP-97 + een fan naar keuze natuurlijk. Je moederbord staat alleen niet in het compatibility lijstje bij SP-97 maar ik zit me af te vragen hoe up to date die is. Of anders de bekende zalman 7000. Je kan sowieso het beste ff naar de websites gaan van die fabrikanten want er staan in de compatiblity list verschillende types neo's.
Link naar reactie
[quote:4e44cd514b="NoepZor"]me temps zijn superhoog, wat is een goeie cooler voor de socket 754 MSI K8N Neo ??[/quote:4e44cd514b]Een Vapo LS :lol: Met andere woorden: wat is je budget? @RD Kijk ook eens naar de CoolerMaster Hyper 6. Zet er 2 delta's of andere zeer krachtige fans achter, pot erbij, en je hebt én een stille, én een goed koelende oplossing. Hier past de hyper6 op:[quote:4e44cd514b]AMD K8 (socket 754 / 939 / 940) and Intel P4 (socket 478)[/quote:4e44cd514b] Tip van Inter: IBL fans: http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?cPath=27_56&products_id=1097 Ja IBL en Ikbenstil hebben iets in common :lol: Ze zijn trouwens gelijk aan enermax UC 8FAB fans, maar ze kunnen stiller. Het topvermogen was in airflow gelijk maar geluid was 2 db stiller. En dat is veeel. (ja ik heb ze allebei hier) Ze gaan tot 16 dB stil, wat heeel erg stil is.
Link naar reactie
Ik heb mijn NV Silencer 1 die niet paste (zie vorige pagina) moeiteloos kunnen ruilen bij P-S.nl. Goeie zaak dus want de verpakking is open geweest. En toen dacht ik bij mezelf, laat ik eens luxe doen. En toen heb ik die D-versie van de Zalman gepakt. Die blauwe. En dat viel me niks niet tegen. Super hoeveel extra spul je erbij krijgt zoals 2 verschillende blokken voor op verschillende GPU's, extra schroefjes, een superdeluxe schroeverdraaier extra koelpasta, enkele overbodige schroefjes en nog extra plakstickertjes voor op die opplakheatsinks. En een hele duidelijke handleiding. Dat was ook er prettig. Ik heb het ding er direct omheen geknutseld en ik moet zeggen: TOPPER!! Net zo stil en de warmte word goed afgevoerd naar de bovenste grote heatsink. Ik ben meer dan tevreden. Alleen heb ik nu wel een heel gevaarte in mn kast. Maar die stilte bevalt me wel en ik ben nu van plan om de PC zo stil mogelijk te maken. Nu ben ik op zoek naar een hele stille 120mm fan die op 7 volt gaat draaien (via fancontroller). En dan moet het er 1 worden met een kleurtje want een window komt in de toekomst ook nog.
Link naar reactie
@Interficior Die cooler zag ik ook ergens op het web, best groot ding is dat nog, lijkt wel een toren ;) Als ik vaak van moederbord wissel en dus van cooler moet het er wel een zijn die er makkelijk op en af kan, als die Hyper 6 met schroeven aan een backplate vast moet dan is dat niet de makkelijkste oplossing, aan de andere kant, 4 schroeven zijn ook zo los en vast gedraaid. kan die Hyper 6 op de standaard backplate of heeft hij een eigen backplate?
Link naar reactie
hallo, het volgende (niet leuke) probleem, ik heb al een tijd geleden een nieuwe videokaart erin gerosd en nou maakt 1 en/of meerdere fans een ************herrie. Nou heb ik hier ook wel is gelezen dat als je er een nieuwe graka (ja rd ik weet het maar ik heb geen zin om dat helemaal op te schrijven) in doet je voeding oid harder gaat blazen. wat kan dit zijn? Tdw
Link naar reactie
@ RD: Zit er al standaard een backplate bij de amd koelers? iig zit er bij die hyper 6 een backplate. (zoals ook in m'n post staat boven deze) @ tdw: kan je niet ff je kast open maken en luistere van welke fan die herrie af komt? eventueel iedere fan heel ff stil zetten door er op het midden te duwen? Dan kan je iig kijken welke fan die herrie maakt en eventueel ook zien waar het aan ligt.
Link naar reactie
[quote:3b8db1e61a="R-bin"]@ RD: Zit er al standaard een backplate bij de amd koelers? iig zit er bij die hyper 6 een backplate. (zoals ook in m'n post staat boven deze) [/quote:3b8db1e61a] Bij de stock cooler zit een backplate en op de meeste A64 moederborden zit er ook al een. het punt is dat ik geen zin heb om die backplate's te verwisselen, ik moet gewoon de cooler op de backplate kunnen monteren die op het moederbord zit. [quote:3b8db1e61a="Interficior"]In het PDF'je voor het installeren staat: Setzen Sie die universelle Rückenplatte auf die Ruckseite des Motherboards. Achten Sie darauf, dass die hervorstehenden Teile der Rückenplatte in die entsprechenden Vertiefungen des Motherboards eingeführt werden. Hinweis: die universelle Rückenplatte ist auf beiden Seiten isoliert. Naja, en dan punt 2 dat je het vast moet zetten met [u:3b8db1e61a]meegeleverde[/u:3b8db1e61a]schroeven, dus ik denk dat het gewoon de standaar backplate is. Maar zeker weten doe je als je het aan de winkelier vraagt, of iemand die dat ding al heeft.[/quote:3b8db1e61a] Ik denk dat het gewoon op de standaard past hoor als ik dit zo lees, ik zal eens vragen bij de diverse winkeliers als ik hem ga kopen, wacht even tot eind deze maand of volgende maand. bedankt voor de info tot dus ver. andere ideeen voor een goeie A64 cooler nog steeds welkom
Link naar reactie
[quote:b226d7490b="Red Dragon"]andere ideeen voor een goeie A64 cooler nog steeds welkom[/quote:b226d7490b]De CoolerMaster Hyper 48. Minder lomp. Maar wel de fan vervangen, want die is zeer stil (18.5 dB), en ja, dat blaast dus niet zo hard ;) Andere opties zijn bijvoorbeeld de ThermalTake Silent Tower, en ook bijvoorbeeld de SB-2 van onze goede vriend ThermalRight. Heeft U eigenlijk ook al naar de XP-90 gekeken? Want die XP-120 is wel erg groot.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...