Ga naar inhoud

Tips voor 'budget' systeem


Aanbevolen berichten

Ik heb een systeem samengesteld en wil graag tips horen of dit goed werkt, ik ben namelijk een arme student :( en moet goed op het budget letten, dat ligt maximaal op de €490 AMD Athlon XP 2800+/2,08 GHz/333 MHz 109,90 Abit NF7-S2 nForce2, S-ATA, Socket A 79,90 Abit Radeon 9200SE,128MB TV-out, Dvi 49,90 Q-TEC L-MD02 350W grey 36,90 160GB 7200 Maxtor 6Y160M0 8MB SATA 96,90 Cooler Arctic CopperSilent 2 TC R. 2 10,90 512 MB DDR/400 PC3200 Kingston 96,90 Cooler 80x80mm, ArcticFan TC1 6,90 Totaal: €488,20 Ik ben trouwens niet van plan om te gaan overclocken en ook niet om games te gaan spelen, alleen Traktor dj studio hoeft er goed op te draaien.
Link naar reactie
[quote:9b953b910c="carlobernardini"]Koop een Hercules DJ console en sluit em dr ook op aan, een leuk ding! :)[/quote:9b953b910c] :o Liever niet, ik heb een audiotrak maya44-usb geluidsinterface (ASIO driver) met vier in en uitgangen, deze heb ik aangesloten op mijn Behringer djx-700 mengpaneel, de hercules dj-console is wel een leuk ding om mee te beginnen, maar alles wordt nog steeds softwarematig bestuurd, dat heb je niet met een extern mengpaneel, je merkt duidelijk dat alles een stuk sneller en stabieler loopt.
Link naar reactie
Wat ik mis in je berekening zijn de standaardonderdelen: muis, tobo, kast&voeding. Je zou kunnen kiezen voor de veel goedkopere XP2500+, het prestatieverlies tov een 2800 is klein (maar het is er wel). Scheelt je wel bijna de helft v/d processorprijs.... Asrock levert goedkope mobo's die (ooit) ontworpen zijn door Asus, scheelt je ook bijna de helft. Bij Alternate kun je een 'upgradesetje' voor Socket A kopen: Sempron 2200, Asrock mobo en 256 MB RAM. Kost net geen 140 Euro. Is ook een mooie basis om mee te beginnen, maar het prestatieverlies tov de 2800 is wel merkbaar. Aan de andere kant: als student is elke bespaarde Euro er één ;) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:4514b7c12f="M.V. Wesstein"] Asrock levert goedkope mobo's die (ooit) ontworpen zijn door Asus, scheelt je ook bijna de helft. [/quote:4514b7c12f] Ik kan het mis hebben, maar volgens mij neemt TS speciaal dat moederbord vanwege de betere chipset, geluidschip, S-ATA controller, etc. Asrock is prima als het heel goedkoop moet, maar als het ff kan, dan zou ik ook deze betere onderdelen nemen. Abit vind ik zelfs beter dan Asus.
Link naar reactie
[quote:449587d6d8="Obi-wan-kenobi"] Ik kan het mis hebben, maar volgens mij neemt TS speciaal dat moederbord vanwege de betere chipset, geluidschip, S-ATA controller, etc. [/quote:449587d6d8] Dat is inderdaad waarom ik voor abit ga, ik wil het misschien wel goedkoop maar zeker niet duurkoop! Ik heb trouwens mn huidige pc nog waaruit ik cd-rom/rw tobo en muis haal
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...