Ga naar inhoud

BIOS voor unlocked multiplier bij a7v8x-x moederbord?


Aanbevolen berichten

Hallo, In verband met overclocken zou ik graag zien dat de multiplier van mijn athlon xp 2400+ niet gelockt was, maar zo aardig is amd helaas niet. Ik wil de front side bus op 166 mhz draaien maar dat lukt nu alleen nog bij een snelheid van 2,48 ghz omdat ik de multiplier niet omlaag kan zetten. Hiervoor moet ik de vcore naar mijn mening een beetje te hoog zetten. Ik heb wel gehoord van bepaalde biosen waarmee je de multiplier wel aan kon passen, en ik zou er graag een van die biosen hebben voor mijn moederbord. Dus de vraag is: bestaat er zo'n bios voor mijn moederbord(a7v8x-x) en zo ja waar kan ik eraan komen? Als iemand me kan helpen alvast heel erg bedankt! Voor details van mijn systeem zie de link in mijn signature. ;)
Link naar reactie
[quote:72168b91c4="M.a.T.w."]Hallo, In verband met overclocken zou ik graag zien dat de multiplier van mijn athlon xp 2400+ niet gelockt was, maar zo aardig is amd helaas niet. Ik wil de front side bus op 166 mhz draaien maar dat lukt nu alleen nog bij een snelheid van 2,48 ghz omdat ik de multiplier niet omlaag wil zetten. Hiervoor moet ik de vcore naar mijn mening een beetje te hoog zetten. Ik heb wel gehoord van bepaalde biosen waarmee je de multiplier wel aan kon passen, en ik zou er graag een van die biosen hebben voor mijn moederbord. Dus de vraag is: bestaat er zo'n bios voor mijn moederbord(a7v8x-x) en zo ja waar kan ik eraan komen? Als iemand me kan helpen alvast heel erg bedankt! Voor details van mijn systeem zie de link in mijn signature. ;)[/quote:72168b91c4] je wil de FSB verhogen, maar niet de mp lager zetten? uhmm, meestal is dat juist de clou erachter, mp lager, en FSB zo hoog mogelijk pompen, daar win je tenminste nog iets mee ( hoge CPU speed is niet altijd alles) voor de A7n8x was er altijd een uberbios oid, weet niet wat deze toevoegt, dan zul je even een asus gebruiker moeten afwachten. lijkt me sterk dat een bios er voor zorgt dat de cpu mp vrij wordt, belangrijkste is dat de cpu unlocked is, en hier kan je bios weinig aan doen. enige optie is een pinmod uitvoeren, of een brugmod. lees de faq eens door, staat wel in wat dit inhoud ( BA OC guide) BTW: xp2400 @ 2400mhz is al leuk hoor, toch 400mhz OC :wink:
Link naar reactie
[quote:ce51e89241="M.a.T.w."]Nee ik wil juist wel de multiplier lager en dan wou ik de FSB op 166. Dit was al gelukt, maar de cpu snelheid was dan automatisch 2,48 GHz en de vcore moest hiervoor op 1,80 volt. Dat is natuurlijk wel een mooie overclock maar als het even kan wil ik liever de cpu niet te ver pushen. ;)[/quote:ce51e89241] 1,8V is geen probleem, zolang de temperaturen binnen de perken blijven zou ik me niet te druk maken. wat voor temperatuur wordt de CPU als je hem stressed ( in game oid)
Link naar reactie
[quote:ba2b63e8db="turbulence"] voor de A7n8x was er altijd een uberbios oid, weet niet wat deze toevoegt, dan zul je even een asus gebruiker moeten afwachten. lijkt me sterk dat een bios er voor zorgt dat de cpu mp vrij wordt, belangrijkste is dat de cpu unlocked is, en hier kan je bios weinig aan doen. [/quote:ba2b63e8db] Idd, in de A7N8X valt veel in te stellen, maar een mp-unlockcode o.i.d. bestaat dus niet ... helaas! :( Een 2400+ @ 166FSB lukte bij mij ook niet, daarom zit er nu een 2200+ @ 2250MHz in. :wink:
Link naar reactie
[quote:75f7d8e94f="M.a.T.w."]Uhmm ongeveer 8 graden hoger dan normaal dus dat is 48C ongeveer. Ben alleen bang dat door deze overclock mijn cpu een stuk korter mee zal gaan.[/quote:75f7d8e94f] :D :D jah, zal echt wel een paar jaar schelen. kom op, tegen de tijd dat jouw CPU eens de geest zal geven heb jij allang een A64 7000+ oid, en draait je processor op 5GHZ. de levensduur zal je echt niet verkorten met tientallen jaren, dus ik zou me niet te druk maken. 48 graden is btw niet gek, maar ja, is een Asus he, en die staan nou niet echt bekend om hun zuivere temperatuur meting
Link naar reactie
[quote:de9645c542="M.a.T.w."] Uhmm ongeveer 8 graden hoger dan normaal dus dat is 48C ongeveer. [/quote:de9645c542] Hebbie ook wel een casefan aan de voorkant zitten die lucht aanzuigt? Ik vind 8 graden verschil wel fors. Ik kom met de CPU stressed niet boven de 42 graden uit, maar da's van wel met Vcore op 1.775V.
Link naar reactie
[quote:095bea5fec="M.a.T.w."] Tsja, hij is nu in ieder geval ongeveer 45C stressed omdat het weer wat kouder begint te worden met de winter. ;) [/quote:095bea5fec] [quote:095bea5fec="M.a.T.w."] Maar hoe lang zou deze cpu dan ongeveer meegaan met overclock? Als hij nog 5 jaar meegaat is het lang genoeg denk ik want dan heb ik denk ik al wel een nieuwe processor ja. :D [/quote:095bea5fec] Ik denk dat wanneer je CPU het begeeft, je op de tweedehands markt moet gaan kijken naar Socket A processoren ... Na de Sempron zal het afgelopen zijn met Socket 462.
Link naar reactie
Nouja ik weet niet of het echt 8 graden verschil is, het was al een tijdje geleden dat ik dat zag en toen was het erg warm weer dus... Ik heb 1x80 mm fan in mijn hdrek die naar binnen blaast en nog 1 intake 80mm gewoon voor, en 2x80mm exhaust achter, allemaal op 2500 rpm. In mijn PSU zitten nog 2x80mm fans, 1 onder en 1 aan de achterkant. Ik heb ook nog een 80mm fan 2500rpm op mijn cpu koeler zitten in plaats van de standaard aero 7 koeler.
Link naar reactie
[quote:20d26530d0="turbulence"][quote:20d26530d0="M.a.T.w."]Uhmm ongeveer 8 graden hoger dan normaal dus dat is 48C ongeveer. Ben alleen bang dat door deze overclock mijn cpu een stuk korter mee zal gaan.[/quote:20d26530d0] :D :D jah, zal echt wel een paar jaar schelen. kom op, tegen de tijd dat jouw CPU eens de geest zal geven heb jij allang een A64 7000+ oid, en draait je processor op 5GHZ. de levensduur zal je echt niet verkorten met tientallen jaren, dus ik zou me niet te druk maken. 48 graden is btw niet gek, maar ja, is een Asus he, en die staan nou niet echt bekend om hun zuivere temperatuur meting[/quote:20d26530d0]Idd, zo'n CPU kan echt wel 7 jaar mee als je zou willen :) . Corrigeer me , als ik het fout heb plz. Onovergeklokt , of Ovegeklokt.
Link naar reactie
[quote:1f7289cffa="M.a.T.w."] Nouja ik weet niet of het echt 8 graden verschil is, het was al een tijdje geleden dat ik dat zag en toen was het erg warm weer dus... Ik heb 1x80 mm fan in mijn hdrek die naar binnen blaast en nog 1 intake 80mm gewoon voor, en 2x80mm exhaust achter, allemaal op 2500 rpm. In mijn PSU zitten nog 2x80mm fans, 1 onder en 1 aan de achterkant. Ik heb ook nog een 80mm fan 2500rpm op mijn cpu koeler zitten in plaats van de standaard aero 7 koeler. [/quote:1f7289cffa] Ok, lijkt me genoeg koeling dan 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...