Ga naar inhoud

AMD versus INTELL


Aanbevolen berichten

AMD heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding en de processoren leveren zeer goede prestaties. Wat op die site staat dat die cpu op 2,8 ghz geklokt is is niet helemaal waar, die loopt op 1,8 ghz, de naam is echter 2800+ en dat betekent dat je hem kan vergelijken met een intel van 2,8 ghz. (per mhz voert amd meer berekeningen uit) Echter dit is een 64bit processor, en is dus al klaar voor de toekomst. En omdat hij 64bit is is het gewoon een snellere processor dan een intel geval. edit: Er zijn mensen die menen dat AMD's instabieler zijn, die indruk hebben zij omdat ze een of twee keer met een AMD gewerkt hebben die in een budget systeem zat met een brak en gaar moederbord. Als je een intel op zo'n brak en gaar moederbord zet zal die intel ook instabiel zijn. Omgekeerd, als je amd op een goed moederbord zet zal die AMD hartstikke stabiel lopen. (Kom dus niet aan met: Mijn intel systeem loopt heel stabiel op een moederbord van dik 100 euro en mijn amd systeem loopt veel minder stabiel op een bord van 3 of 4 tientjes.)
Link naar reactie
Het systeem oogt zeer compleet, dus ik ga hem niemand niet afraden. Ik zet alleen een vraagteken bij het verkooppunt, omdat service ook een groot goed is. Zelf heb ik een langdurige en goede ervaring met AMD CPU's (ik heb dus goede ervaring met 486DX2, DX4, K6-3, XP). Intel CPU's gebruik ik nauwelijks. De langzaamste is 386SX20, de snelste die ik gebruik is PII-350. Die PII is in mijn herinnering niet echt snel, alleen is die niet te vergelijken met de huidige generatie CPU's.
Link naar reactie
AMD is geen rotzooi (het is nogal not done om te beginnen over amd vs intel ;)) Kruidvat echter wel zo te zien :P -1 ze proppen er te langzaam geheugen in -videokaart = bagger voor games itt tot hun bewering okay het is een medion die zijn vaak best leuk, maar dit is toch wel 1 van de minste die ik heb gezien. Voor iets meer heb je hier bijvoorbeeld een VEEL betere pc: http://www.completer.nl/systemen/Yong_SunYS_aktie_systeem.html Voor 150 euro meer heb je practisch allemaal A-klasse componenten met 2x zoveel geheugen en een stuk betere videokaart en een sneller CPU
Link naar reactie
AMD ik ZEKER geen rotzooi! integendeel. :) Opzich wel een leuke PC die je daar aangeeft, wat me alleen opviel is dat er staat "Athlon 64 2800 Megahertz". Dit is niet zo, de Athlon64 2800+ loopt namelijk niet op 2.8GHz maar op een andere snelheid. (Kweet zo niet welke) Wat wil je er trouwens mee doen? Voor gamen zou ik deze PC niet aanraden omdat die videokaart nou niet echt wat je zegt "geweldig" is...
Link naar reactie
[quote:d32c6e1b04="Vandread"]Voor iets meer heb je hier bijvoorbeeld een VEEL betere pc: http://www.completer.nl/systemen/Yong_SunYS_aktie_systeem.html[/quote:d32c6e1b04]Ik vind dit geen goede vergelijking omdat het Kruidvat systeem voorzien is van software (nu is WOrks niet alles), maar het oogt wel compleet. Het andere systeem is toch echt duurder en lijkt niet te zijn voorzien van software. Dus toch algauw een prijsverschil van 300 euro ofwel gewoon een duurdere computer lijkt me.
Link naar reactie
[quote:94c6e9c8ab="FX"]Het is dus niet zo, dat AMD vastloopt op window software omdat dit min of meer voor de intell is gemaakt. En mijn LINUX, geeft dit problemen, of zijn al die verhalen over software in combinatie met processor onzin ? grt, FX[/quote:94c6e9c8ab] De nieuwe amd's en intel's zijn beide gebouwd voor het x86 platform, en er zullen dus geen problemen zijn met software. (Software met een mac platform uitwisselen is een ander verhaal maar met die software kunnen zowel intel's als amd's niks.) (*edit*: en omgekeerd kan een mac niks met software die ontwikkelt is voor het x86 platform.) Als je van plan bent een pc te kopen, wat wil je ermee doen en hoeveel wil je er aan uitgeven? Als je die 2 dingen even aangeeft kunnen wij je misschien helpen met advies.
Link naar reactie
[quote:a908d903b5="Hans.Vosman"]Ik vind dit geen goede vergelijking omdat het Kruidvat systeem voorzien is van software (nu is WOrks niet alles), maar het oogt wel compleet. Het andere systeem is toch echt duurder en lijkt niet te zijn voorzien van software. Dus toch algauw een prijsverschil van 300 euro ofwel gewoon een duurdere computer lijkt me.[/quote:a908d903b5] Sja wat zal ik zeggen, software boeit me niet? :lol: Als student kon ik windows en office voor 40 euro totaal kopen. En als IT student mja.... het leven is vol van dingen die je niet mag downloaden :roll: En misschien heeft meneer al windows ;) dus heeft ie et ook niet nodig.
Link naar reactie
[quote:499fc797e0="Hans.Vosman"] [quote:499fc797e0="Vandread"] Voor iets meer heb je hier bijvoorbeeld een VEEL betere pc: http://www.completer.nl/systemen/Yong_SunYS_aktie_systeem.html[/quote:499fc797e0] Ik vind dit geen goede vergelijking omdat het Kruidvat systeem voorzien is van software (nu is WOrks niet alles), maar het oogt wel compleet. Het andere systeem is toch echt duurder en lijkt niet te zijn voorzien van software. Dus toch algauw een prijsverschil van 300 euro ofwel gewoon een duurdere computer lijkt me. [/quote:499fc797e0] Ben het met Vandread eens, maar ben het ook met Hans Vosman eens. Mijn mening is dat je voor een degelijk Athlon64-systeem met op mekaar afgestemde onderdelen toch de portemonnee wat verder open moet trekken dan 750 euro, anders benut je die processor niet ten volste. Als het echt moet voor ca. 750 euro, koop dan liever een AthlonXP of zo, evt. met een OEM-versie van WinXP als je die nog niet hebt ... voorbeeldje voor 549 euro (+89 euro voor een 16x dual layer brander +99 euro voor WinXP OEM): http://www.completer.nl/systemen/Yong_SunYS_kt6_3000.html
Link naar reactie
Wat wil je ermee Nou, windows xp en linux wil ik draaien. Verder internet, word en excel, spellen heb ik niet, en wil ik ook niet. Maar een complete PC waar ik een aantal jaren mee kan doen is wat ik wil. En die van het kruidvat is compleet. Ik hoef alleen mijn monitor maar in te pluggen. Mocht mijn zoon in de toekomst willen gamen dan hoef ik er alleen een ander grafisch kaartje in te zetten, toch....... Oh ja, foto bewerken doe ik ook, maar dat gaat op mijn oude 350 machine ook al. grt, FX
Link naar reactie
Het punt is dat wat je er nu mee denkt te doen en straks, dat zal niet hetzelfde zijn. De Kruidvat computer is erg compleet en voor mensen die iets aan videobewerking willen doen, kunnen gelijk aan de slag omdat de gekozen videokaart dat lijkt te ondersteunen. Dat maakt de computer nog iets veelzijdiger. Ik vermoed ook dat wanneer de kinderen toe zijn aan spellen je vanzelf ook moet denken aan een andere computer voor de kinderen (niet voor jezelf). Ze willen er allemaal tegelijk op, en dan ook nog wanneer je er zelf achter zit. Dus ja, 1 computer? Hmm, dan weet ik dat die in een huis staat waar het ding niet gebruikt wordt ... Zelfs als je denkt, die computer kan nog wel 2 tot 5 jaar mee, kan je bedrogen uitkomen. Koop het ding voor nu, voor de spellen van straks kan een totaal ander systeem een verstandiger keuze zijn.
Link naar reactie
[quote:65cb5f2700="FX"]Oh ja, foto bewerken doe ik ook, maar dat gaat op mijn oude 350 machine ook al.[/quote:65cb5f2700]Maarre, op die nieuwe gaat het nog weer vele malen makkelijker. Zelf ben ik heel huiverig voor dit soort vergelijkingen. Die andere machine is vermoedelijk 10x sneller, gewoon niet te vergelijken.
Link naar reactie
er zijn ook wel meer processors bijv. IDT Winchips Cyrixjes en de VIA C3 processors deze werken ook gewoon met windows, alleen zijn echter al redelijk oud of traag (de C3 processors zitten vast op een zeer klein moederbordje) voor de rest heeft dat systeem te traag geheugen, videokaart is 3x nix dan is de Aldi medion een stukje beter :) die van mij is een jaar oud, klopt die pc en kostte toen niet eens zoveel (1100 euro ofzo :P)
Link naar reactie
[quote:f75c24c8eb="FX"] oke, conclusie ... Wat denken jullie ? [/quote:f75c24c8eb] Voor de weinig eisende PC-gebruiker is het een lekker complete PC, vooral als je kickt op die extra's zoals softwarebundels. Maar qua onderdelen kan het dus een stuk beter. Heb je toevallig ook een rekeningnummer bij de Postbank? Voor een complete Compaq kun je ook daar terecht, kost je maar 599 euro: http://195.108.190.118/product_info.phtml?link_id=compaqshop&product_id=457 http://195.108.190.118/pdf/Specificaties_Compaq_Presario_PowerPlus.pdf http://www.postbank.nl/ing/pp/page/frameset/form/0,2839,1859_141326597_142776629,00.html?FormLinkId=142776629 Zelf zou ik zo'n ding nooit kopen, maar nog liever zo'n Compaq dan een Kruitvat-PC. 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...