Ga naar inhoud

Harde schijf aansluiten terwijl computer aan staat?


Aanbevolen berichten

[quote:b8e8cb0cc8="Kerstboom"]Zou ik een harde schijf kunnen aansluiten op de IDE poort terwijl de computer aan staat? Waarschijnlijk niet toch? Maar bij een USB schijf kan dat wel.[/quote:b8e8cb0cc8] verschil is dat USB hot-swappable is ( net als S-ata) je kan dus tijdens gebruik de schijf erbij hangen, of evt eraf halen. als je dit doet met je IDE schijf hoop ik dat je de boel heel houdt, zal misschien wel los lopen, maar zou het er in iedergeval maar niet op wagen.
Link naar reactie
[quote:87ff7aa22f="sdh"]Je hebt er niks aan, omdat de harddisk dan niet herkend word. Dat gebeurt namelijk alleen tijden de POST. :wink:[/quote:87ff7aa22f] je kan in windows dacht ik hardware detecteren en dan wordt ie gewoon gevonden... zelf namelijk wel eens gedaan maar idd het is geloof ik niet bevoorderlijk voor je HW
Link naar reactie
wat dacht je dan van het feit dat je de molexstekker er ook nog in moet drukken. heb dit per ongeluk zelf ook wel eens gehad, moest cd branden, fikker niet aangesloten op stroom, dus ik denk, hup ff gauw stroom eraan. klein vonkje tussen de molex en de aansluiting van de fikker, en systeem sloeg al uit.
Link naar reactie
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wat wel altijd prima gaat is het systeem in Standby zetten, de harde schijf aansluiten en dan het systeem weer aanzetten. Dan heb je dus ook geen POST, maar werkt het wel. Ik wilde het alleen maar even weten omdat ik twee harde schijven heb die ik weleens moet wisselen. Ik zal het nu maar niet wagen met mijn IDE PATA schijven. Ik koop wel zo'n externe Firewire-behuizing. :P
Link naar reactie
[quote:7d525f8ba1="egslim"]Denk eraan dat SATA alleen hot-swappable is als de voeding dat ook ondersteunt. Moderne voedingen hebben speciale SATA aansluitingen, met een extra kabel ten opzichte van de SATA voeding verlengstukjes. En ik vraag me af of alle SATA schijven hier wel op getest worden.[/quote:7d525f8ba1] Wat is er anders aan die speciale SATA aansluitingen. Heb hier ook een SATA maar niets anders.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...