Ga naar inhoud

ABIT SE6 meer dan 512 MB SDRAM mogelijk???


Aanbevolen berichten

In mijn "ouwe beestje" zit een ABIT SE6 MOBO. Hier zitten drie SDRAM slots in. Ik draaide met 2 x 256 MB en heb laatst een extra reepje 256 erbij gekocht. Maar wat ik ook probeerde, de BIOS bleef hardnekkig maximaal 512 MB herkennen. Het nieuwe reepje is goed, want met alleen het nieuwe reepje erin draait de PC ook goed. Nu vond ik op Inet dat een SE6 maximaal 512 MB ondersteund. :cry: Mijn vraag: is dit op een of andere manier te "tweaken", zodat ik toch met 768 MB kan draaien?
Link naar reactie
http://freespace.virgin.net/m.warner/TipsHardware.htm hier zie je de max van de verschillende chipsets ( even verder naar beneden scrollen) je ziet dat op jouw chipset ( intel I815) de geheugencontoller maximaal 512 mb aan ram ondersteund. dus je zult er echt niet meer in kunnen krijgen. daarnaast weet ik niet wat je doet met de PC, en wat het algemene doel was achter het uitbreiden van het geheugen, maar misschien is een kleine update naar een ander mobo/cpu combinatie. Je Sd-ram is ook nog wel te gebruiken op bepaalde amd athlon XP mobo's.
Link naar reactie
[quote:d1562f7074="turbulence"]http://freespace.virgin.net/m.warner/TipsHardware.htm daarnaast weet ik niet wat je doet met de PC, en wat het algemene doel was achter het uitbreiden van het geheugen, maar misschien is een kleine update naar een ander mobo/cpu combinatie. [/quote:d1562f7074] Het punt is dat een ander MOBO ook bijna automatisch betekent: een andere processor, ander RAM en een zwaardere voeding (en eigenlijk ook een andere kast!), kortom bijna een nieuwe PC... :wink: Ik heb een PIII 1,1 GHz die mij prima bevalt. Het valt echter niet mee om hier nog een geschikt MOBO voor te vinden... Voor bepaalde toepassingen (videobewerking) is meer RAM nuttig omdat er anders erg veel wordt geswapt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...