anoniem Geplaatst: 14 oktober 2004 Delen Geplaatst: 14 oktober 2004 weet iemand waar ik garantie kan krijgen op processor? nummer van intel ofzo? alvast bedankt![color=blue:a8a9bc75e8][/color:a8a9bc75e8][size=18:a8a9bc75e8][/size:a8a9bc75e8] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2004 [quote:444682e25b="rebecca"]weet iemand waar ik garantie kan krijgen op processor? nummer van intel ofzo? alvast bedankt![color=blue:444682e25b][/color:444682e25b][size=18:444682e25b][/size:444682e25b][/quote:444682e25b] :-? Wat dacht je van de winkel waar je de processor gekocht hebt... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2004 Inderdaad, als consument is de winkelier in eerste instantie je aanspreekpunt voor garantiegevallen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:c03b6d0bde="Obi-wan-kenobi"]Inderdaad, als consument is de winkelier in eerste instantie je aanspreekpunt voor garantiegevallen.[/quote:c03b6d0bde] helaas geeft de winkel geen garantie. ze zeggen dat we bij intel moeten zijn , maar dat nummer klopt niet. (geven geen garantie omdat een pentium IV [b:c03b6d0bde]nooit[/b:c03b6d0bde] kapot gaat,) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:5cfde5a740="rebecca"][quote:5cfde5a740="Obi-wan-kenobi"]Inderdaad, als consument is de winkelier in eerste instantie je aanspreekpunt voor garantiegevallen.[/quote:5cfde5a740] helaas geeft de winkel geen garantie. ze zeggen dat we bij intel moeten zijn , maar dat nummer klopt niet. (geven geen garantie omdat een pentium IV [b:5cfde5a740]nooit[/b:5cfde5a740] kapot gaat,)[/quote:5cfde5a740] welke winkel is dat? ( internetsite oid?) heb je de processor zelf geplaatst, of hebben zij dat voor je gedaan? vaak wordt er geen garantie gegeven als je de CPU zelf plaatst. zij zijn de verkoper van het artikel, en die zijn wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van de garantie. jij als consument hoeft niks direct met de producent te regelen, dit is de verplichting die de verkopende instantie heeft. dus wat ze je vertellen is onzin. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 gekocht bij mido in oosterhout we hebben hem inderdaad zelf geplaatst samen met asus moederboard maar op de bon staat 1 jaar garantie nog tot maart volgend jaar hij zegt dat we hem hebben overgeklokt maar dat is niet waar Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 Mwoa, 1 gebruikerservaring, maar die is allesbehalve positief: http://www.tweakers.net/shopsurvey/3570 Ik zou gewoon met een paar brede vrienden (liefst na een spelletje honkbal :lol: ) erheen gaan en die gasten even uitleggen dat je als consument altijd recht hebt op 1 jaar winkelgarantie. Over dat overklokken: laten zij maar met het bewijs komen dat ie overklokt is, dat valt nl. niet af te lezen van een losse processor. 8) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 Je hebt gewoon garantie als je hebt overgeklokt hebt hoor.. Btw wie zegt dat het overklokken was? Je kan toch ook per ongelijk een te hoger FSB hebben gepakt? Terwijl je het zelf niet wist? Zo zie ik het iig, Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 De processor is dan zeker door oververhitting dood gegaan?? Als dat zo is zal de verkoper waarschijnlijk lekker makkelijk zeggen: vast overgeklokt (dan gaat de temp ook omhoog). Ik weet niet of er bij de garantie ook fouten door slecht geplaatste koeling hoort. Je zou in ieder geval kunnen vragen waarop hij baseert dat hij overgeklokt is en duidelijk zeggen dat jullie dat niet hebben gedaan. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:01b8e114fb="Computerfreakje"]Je hebt gewoon garantie als je hebt overgeklokt hebt hoor..[/quote:01b8e114fb]Officieel vervalt de garantie natuurlijk, probleem is alleen dat ze bijna niet kunnen bewijzen dat ie ge-oc'd is geweest en daarom vaak nog garantie krijgt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:ae3bca8769="Computerfreakje"] Btw wie zegt dat het overklokken was? Je kan toch ook per ongelijk een te hoger FSB hebben gepakt? Terwijl je het zelf niet wist? [/quote:ae3bca8769] Welke processor is het eigenlijk precies, hoeveel FSB (zie FAQ voor de lijst)? Het is wel zo dat je een Celeron in de BIOS i.p.v. op 400FSB zo op 533FSB zet. Hebbie meteen 33% overclock te pakken. Maar daar wordt zo'n processor ook niet echt warm van. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 En welk mobo? Misschien wel een bordje dat voor geen meter oc'd :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 help! niet zo ingewikkeld doen heb er helemaal geen verstand van! een oom van mij heeft hem erin gezet doet zoiets wekelijks dus denk niet dat er iets verkeerd is gegaan met inbouwen maar het moederboard is inderdaad ook kapot Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:935fb706b8="Comp-Freak"]En welk mobo? Misschien wel een bordje dat voor geen meter oc'd :wink:[/quote:935fb706b8] asus P4S 800 als je dat bedoeld Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 intel .pent IV 2.8 GHZ bedoel je dat? meer verstand heb ik er niet van Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 gewoon mee teruggaan, nadruk leggen op de consumentenrechten en dreigen met gerechterlijke stappen of kassa/radar/consumentenbond (oid) een intel pentium 4 of een celeron die van de pentium 4 is afgeleid kan niet kapot gaan door oververhitting, er zit een beveiliging op de processor hiervoor! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:4fcb0ac9a7="Obi-wan-kenobi"]Mwoa, 1 gebruikerservaring, maar die is allesbehalve positief: http://www.tweakers.net/shopsurvey/3570 Ik zou gewoon met een paar brede vrienden (liefst na een spelletje honkbal :lol: ) erheen gaan en die gasten even uitleggen dat je als consument altijd recht hebt op 1 jaar winkelgarantie. Over dat overklokken: laten zij maar met het bewijs komen dat ie overklokt is, dat valt nl. niet af te lezen van een losse processor. 8)[/quote:4fcb0ac9a7] Hier sluit ik me bij aan. Intel heeft voor zover ik weet alleen contact met bedrijven. Maar je staat volledig in je recht als je garantie eist van de winkelier. Weigeren ze dan kun je naar de consumentenbond stappen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 oja ook dat nog! de bon staat niet op [b:865b566fc4]onze naam[/b:865b566fc4] maar van een klant die toen voor ons stond Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:dd6dfb70ff="rebecca"]oja ook dat nog! de bon staat niet op [b:dd6dfb70ff]onze naam[/b:dd6dfb70ff] maar van een klant die toen voor ons stond[/quote:dd6dfb70ff] factuur is factuur zolang jij kan aantonen dat dat daar is gekocht dan heb je garantie op een kassabonnetje staat toch ook geen naam ?? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 Eerlijk gezegd lijkt dit me meer een juridisch verhaal worden dan een technisch. Een optie die je hebt is vragen welke distributeur die winkel heeft, en dan daar rechtstreeks contact mee opnemen. Maar hoogstwaarschijnlijk zullen die je meteen terugverwijzen naar de winkel. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.