Ga naar inhoud

Opstart problemen.


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik heb weer een vraag, of eigenlijk meerdere... Ik wordt echt gek van de opstart problemen die mijn pc heeft.. Ik moet mijn pc minstens vijf keer opnieuw opstarten nadat hij bijvoorbeeld een nacht (of voor een andere langere duur) uit geweest is. Hierna doen de volgende problemen zich voor: 1. Als ik hem voor de eerste keer aanzet, geeft hij maar één heel kort signaal aan mijn monitor door.. Hierdoor slaat de monitor aan (de led gaat op groen) waarna hij weer terug gaat naar rood, terwijl de pc gewoon aan staat. Voordat hij daadwerkelijk het signaal van de videokaart laat zien, moet ik hem meestal twee keer opnieuw opstarten. 2. Wanneer hij dan eindelijk wel beeld laat zien, flipt hij nog een paar keer bij het Windows laad scherm.. (dat balkje wat heen en weer gaat). Hij laat dan heel kort een blauw scherm zien, waarbij ik echter niet kan lezen wat er staat, want hij start zichzelf vrijwel direct opnieuw op. Na hem dan dus een paar keer te hebben opgestart, gaat hij vrijwel moeiteloos aan. Ook als ik bijvoorbeeld vanuit Windows "opnieuw opstarten" kies, doet hij niet moeilijk en start hij gewoon opnieuw op. Het laatste vreemde wat ik wil zeggen is dat ik al een keertje Windows opnieuw heb geinstalleerd, hier ligt het dus niet aan.. Ik ga er dus vanuit dat deze twee fouten grotedeels hardwarematig zijn.. Misschien moet ik maar eens alle snoeren in mijn kast controleren? Of kan het zijn dat ik iets in mijn BIOS fout heb ingesteld? Mijn Spec's: * Weet niet welk MB * AMD 2600+ * Nvidia GeforceFX 5200 * 256 DDR * Een onbekend "Olorin" monitor Ik hoop dat iemand mij kan helpen.. :( BVD!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...