Ga naar inhoud

tips: overbouwen


Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb net zo´n niewe kast besteld en komt overmorgen aan, ik moet hem wel zlef overbouwen :-? waar moet ik nou echt op letten en waar moet ik extra voorzichtig mee zijn? Ik denk dat ik gewoon het hele moederbord incl procecor en kaarten er gewoon ineen keer uit haal, ik ga niet moeilijk doen eerst de geheugenkaartjes eraf halen enz. harde schijiven en dvd en dvdrw is een makelijk verhaal ,voor de rest ben ik wel bang met de voeding en de kabels naar de aan/uit knop en de sensors die ik in mijn nieuwe kast heb..... :oops: Maargoed ik zie woensdag wel hoe ik het ga doen p.s als je iets te melden heb doe dat graag (tis men eerste keer :roll: ) word vervolgd.............
Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik zou je mobo idd incl. CPU+Mem+cooler eruit halen, heb ik ook gedaan.. Je kaarten moet je er wel uit halen anders kan je je mobo niet losschroeven :wink: Vergeet de afstandsbusjes tussen je mobo en kast niet te plaatsen, veel succes.. enne ooh ja kabels (HDD ed, casefans) ook los maken, gewoon proberen het komt wel goed.. :D
Link naar reactie
Ombouwtips: # verwijder alle schijven en drives voor je je mobo eruit haalt. # leg de nieuwe kast op z'n kant zodat je het mobo 'gewoon' op z'n plek kunt leggen # als je je mobo ergens neer legt, doe er dan een stuk keukenpapier onder (ivm statische electriciteit) # eerst je mobo in de nieuwe kast monteren, pas daarna de drives en schijven. # sluit kabels pas aan als alles goed gemonteerd zit. # neem de moeite je kabels netjes te monteren. # draai schroeven vast, maar niet te vast... Succes en laat ons ff weten hoe het je vergaan is :) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:7ff5a26860="M.V. Wesstein"] # als je je mobo ergens neer legt, doe er dan een stuk keukenpapier onder (ivm statische electriciteit) [/quote:7ff5a26860] ik drop em altijd op zon anti static bag, dat is toch het beste ? leg hem iig op iets wat niet statisch word Verder uitkijken dat je nergens uitschiet met de schroevendraaier, dit kan je mobo beschadigen. Ook uitkijken dat je niet tegen de CPU cooler stoot, de plastic bevestigingen kunnen afbreken, door het gewicht van de heatsink. Verder de tips van M.V. Wesstein opvolgen en je komt er wel, is opzich niet moeilijk, mits je secuur en zorgvuldig te werk gaat (neem er dus de tijd voor, en probeer niet binnen 5 minuten klaar te zijn)
Link naar reactie
Inderdaad, het is helemaal niet moeilijk. Begin rustig en kijk 2 keer, pak de handleiding van het moederbord erbij als je het front panel moet aansluiten, als je er niet uitkomt en je hebt nog een andere pc bij de hand voeg je me maar toe op msn en dan zal ik je proberen te helpen. Verder altijd voorzichtig zijn, alle pci en agp kaarten als eerste eruit halen en op een anti static zak leggen en als je dat niet hebt op een stukje keukenpapier. (of idd een schuimrubber matje, had net je post niet gezien Jarno :wink:) Verder tips van MV Wesstein opvolgen en het komt wel goed. Owjah een gouden tip: Als je er gek van word en je gaat opwinden: Leg alles op antistatische zakken of evt keukenpapier of een schuimrubberen mat en houd even pauze.
Link naar reactie
[quote:c9763b0d03="jwspruyt"]Nog beter is zo'n antistatisch polsbandje, wat je met een klemmetje aan een [color=red:c9763b0d03]blank metalen[/color:c9763b0d03] radiatorleiding of anders aan de aardstrip van een stopcontact bevestigt.[/quote:c9763b0d03] Radiator als aarding gebruiken is niet echt de bedoeling, gewoon de aardpinnen van een geaard stopcontact gebruiken. Maar zo'n polsbandje kan veel schade voorkomen. Of je er 5-10 euro voor over hebt moet je zelf weten.
Link naar reactie
ik heb helemaal geen antistaties geval, ik snap zoiezo niet dat het staties is als mijn pc 24 uur uit heeft gestaan. Voor de zekerheid maar keukenrol... Dus ik haal de kaarten eruit, maar laat de cpukooler en de mem zitten. Harde disk er eerst uit dan het moederbord ai ik ben echt benieuwd of het me gaat lukken... thanx voor het snelle en duidelijke antwoorde, snel horen julie meer... (met foto´ws)
Link naar reactie
Trouwens ik ga nu over naar een kast met sensors, die natuurlijk ook weer kabels heeft.... :-? daarnaast ben ik bang met de aan en uit knop kabels ..... :oops: http://www.geocities.com/bradleymundo/1.html?1097572134140 wat hier in het rood omcirkeld (zie link) is komen allemaal kabels uit die naar de aan/uiit knop gaan wat moet ik hier mee. Dit is wellicht het punt waar ik problemen mee ga krijgen :oops: [quote:50ef50a328="Anjo"]Gaat erom dat JIJ statische electriciteit bij je hebt :P Doordat je jezelf "aard " bestaat er geen kans meer dat die lading je gevoelige komponenten naar de mallemoer helpt Maar suc6 met inbouwen[/quote:50ef50a328] okeey en hoe moet ik me zelf aarde door zo´n armbandje? die zullen ze vast wel bij de electriciteits winkel verkopen of niet?
Link naar reactie
dat bandje heeft een snoertje met daaraan zo'n krokkedillebekje, dat klem je gewoon aan een ( liefst blank ) deel van de kast waardoor er een gelijke spanning tussen jou en de PC ontstaat. Bandje kun je bij onderdelenzaak of PC boer kopen. Als je er niet aan kunt komen aard je jezelf door tijdens de montage gewoon af en toe een blank deel van bv de centrale verwarming aan te raken, maar dat is een noodoplossing
Link naar reactie
[quote:d2c709901b="bradley"] daarnaast ben ik bang met de aan en uit knop kabels ..... :oops: wat hier in het rood omcirkeld (zie link) is komen allemaal kabels uit die naar de aan/uiit knop gaan wat moet ik hier mee. Dit is wellicht het punt waar ik problemen mee ga krijgen :oops:[/quote:d2c709901b]Gelukkig staat in je mobo hoe het moet, waar de stekkers in moeten. Je ziet gewoon de kaststekkers, en die passen erop, zoals in je moboboekje staat.
Link naar reactie
[quote:fc1d46f94f="Interficior"][quote:fc1d46f94f="bradley"] daarnaast ben ik bang met de aan en uit knop kabels ..... :oops: wat hier in het rood omcirkeld (zie link) is komen allemaal kabels uit die naar de aan/uiit knop gaan wat moet ik hier mee. Dit is wellicht het punt waar ik problemen mee ga krijgen :oops:[/quote:fc1d46f94f]Gelukkig staat in je mobo hoe het moet, waar de stekkers in moeten. Je ziet gewoon de kaststekkers, en die passen erop, zoals in je moboboekje staat.[/quote:fc1d46f94f] Wijst zich vanzelf, led moeten met plus en min goed zitten anders werken de leds niet. (led = lichtgevende diode = ding wat stroom 1 kant op laat gaan) Wit is de - en de gekleurde is de +. bij de reset en powerswitch maken - en + niet uit, het enige wat die doet is contact maken/verbreken. Polsbandje zou je kunnen gebruiken maar persoonlijk vind ik dat kul, kans dat er iets kapot gaat is heel klein. Ik neem dat risico altijd en er is nog [b:fc1d46f94f]nooit[/b:fc1d46f94f] iets door kapot gegaan bij mij, en ik heb toch al aardig wat gesleutelt.
Link naar reactie
Het maakt trouwens ook niks uit of je die front panel stekkers goed zitten. Op de kabels staat waarvoor het is en op je mobo staat altijd heel klein RST SW en PWR SW. die aansluiten en de lichtjes moet je opzoeken in je handleiding. Als ik klaar ben met mijn pc bouwen en de lampjes doen het niet dan ga ik daar niet voor mijn kast openen. De speaker ook aansluiten. als ie het niet doet stekkertje omdraaien. Veel succes. ik maakte me de eerste keer ook veel zorgen maar het is net zo makkelijk als een cdrom plaatsen. Bij mij was alleen de processor het engst. Je hebt het gevoel alsof je dat ding breekt, omdat je er zoveel kracht op moet zetten. we horen nog van je Bij je mobo krijg je ook een plattegrond (MSI) van je mobo, kun je precies zien waar wat moet en staat met plaatjes aangegeven hoe je de CPU moet vastmaken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...