Ga naar inhoud

Bios en toetsenbord problemen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort een nieuwe Acer laptop en tot nu toe helemaal geen problemen, ook niet met SP2. Haal ik mijn oude laptop uit de kast, een HP Omnibook XE2 (ja al oud), krijg ik bij het opstarten een oneindig lang pieptonen concert en opstarten ho maar. Toetsenbord werkt maar half dus toetsenbord eraan gehangen en kan ik wel in bios komen. Nu de instellingen weer naar oude teruggezet maar nog wil hij niet opstarten. Wat kan ik doen om weer in windows te komen? Opstarten lukt alleen als ik er een ander toetsenbord aan hang om het wachtwoord in te toetsen maar ik blijf gewoon hangen. En ik heb wel opstartdiskettes van windows maar die brengen me in een setup ipv windows. Overigens WinXP. Alvast bedankt en als dit niet duidelijk is ik ben dringend opzoek naar antwoord en heb al van alles geprobeerd (heb wel verstand van computers) graag hulp! Petra
Link naar reactie
Ik denk niet dat op die laptop windows xp zit :wink: Probeert hij wel wat te laden van de harde schijf? Dan is misschien je bootrecord kapot. Ik neem aan dat het om een windows 98 o.i.d. systeem gaat? Dan kan je opstarten met de opstartdiskette. Zodra je dan in dos zit typ je: fdisk/mbr Als dit niet werkt kan je ook een schijfcontrole doen dmv. scandisk te typen.
Link naar reactie
[quote:6b32b6b0d9="KiPSiE"]wrom staat er dan bij z'n laatste bericht: ,,Overigens Windows XP"??.... :-?[/quote:6b32b6b0d9]Weet ik niet, ik kan het ook fout hebben, maar XP heeft voor zover ik weet geen originele opstart diskettes en de ts geeft ook al aan de de betreffende latop een ouwetje is. Maargoed, eerst maar eens weer een reactie van de ts afwachten.
Link naar reactie
Effe een windows 98 opstartdiskette maken. FDISK starten en dan even schijf formateren en mbr herstellen. Dan kun je opnieuw windows erop zetten. En wanneer die het dan nog niet doet, dan ben ik bang dat het aan je toetsenbord of toetsenbord aansluiting licht. (nieuw mbr maak je aan door de bootdisk erin te stoppen, kiezen voor opstarten zonder cd-rom ondersteuning en dan A:/FDISK /MBR) Herkent ie eigenlijk wel je harddisk ???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...