Ga naar inhoud

1 DDR module wel en 2 of 3 niet wat kan dat zijn?


Aanbevolen berichten

Ik heb een PIV systeem 2,5 GHz en een Gigabyte GA 8PE667 MoBo. Heeft altijd goed gewerkt met 1 module van 256 Mb. Na plaatsing van 1 of 2 extra modules, loopt heeft systeem of bij het opstarten van windows vast (2 modules), of start helemaal niet meer op (3modules) Een enkele module doet het in zijn eentje in elk van de 3 banken. 1 enekele 512 Mb module doet het ook, maar weer niet in combinatie. De geheugentest bij het booten geeft geen gekke mededelingen en het systeem is niet overklokt. De voedingspanningen zijn ook in orde. Wie heeft een idee wat dit kan zijn? André
Link naar reactie
Dat was mijn eerste gedachte ook, maar alle bankjes werken afzonderlijk zonder problemen, willekeuring in welk slot. Gemengd werkt het niet en 2 identieke evenmin. Ik begin verdenkingen tegen mijn MoBo te krijgen, maar weet niet of dat dat logisch is. Ik zal vanavond dat test programmatje eens uitproberen. [quote:3173bfafe9="pcguy"]Alle bankjes afzonderlijk testen, als je een bankje niet kan testen omdat hij daarmee niet opstart is dat bankje kapot. Owja, dat ze niet samen willen werken kan zijn door dat ze niet compatibel zijn met elkaar. :wink:[/quote:3173bfafe9]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...