Ga naar inhoud

Vraagje over geheugenmodules en celleron


Aanbevolen berichten

Hallo Ik ben nieuw op dit forum en heb niet zo bijster veel verstand van computers. Ik heb me rot gezocht naar info maar kan geen duidelijke info vinden omtrend mijn vraag. Ik heb een Asus P4P800-E Deluxe moederbord en een Celleron 2.66 ghz processor. Nu wil ik graag weten wat voor geheugen ik moet kopen... Een vriend van mij had namelijk, buiten eigen schuld om, een keer niet compatible geheugenmodules in zijn pc zitten en dat heeft zijn processor naar de knoppen geholpen.. Ik vind het allemaal dus nogal een risicovolle onderneming. Naar mijn informatie heb ik PC2100 geheugen nodig, omdat dat combatible is met systemen die een bussnelheid van 133mhz hebben. Dat heeft de celleron, zonder quadpump oid dan geeft ie 533mhz d8 ik. Ik heb alleen weer geen flauw idee wat het verschil is tussen DDR SDRAM en DDR SDRAM ECC. En als mijn systeem PC2700 aan zou kunnen koop ik dat natuurlijk liever dan PC2100. Ik wil 100% zeker weten dat ik de juiste en maximale geheugenmodule aanschaf. In het kort is mijn vraag dus, welke module te kopen voor een P4P800-E deluxe, Cellie 2.66 systeem? Iemand die mij kan verlossen? Bij voorbaat dank! Sebastiaan
Link naar reactie
Cellie's lopen toch op 400 MHz. Of is dit een Celeron D? In ieder geval, als ie met Quadpump op 533 MHz loopt is PC2100 goed. 2700 mag ook want het is downwards compatible. ECC moet je trouwens niet nemen. [size=9:d9fdfa5578]En als je performance wilt kun je beter PC3200 nemen, want dan kan je tenminste een 800 FSB P4 erin gooien. Dan ga je echt hard (Relatief dan)[/size:d9fdfa5578]
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie! uhm Cellie D ?? Haha, zoals gezegd ik heb er nog niet zoveel verstand van. Dit is de processor; http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/hqci50.html Het is inderdaad wel de bedoeling om in de toekomst te upgraden naar een maximale P4 voor dit moederbord. Maar goed, als die SDRAM DDR modules allemaal downwards compatible zijn dan heb ik volgens mij geen enkel probleem. Alleen al die info op het net brengt mij in de war.. Het moederbord kan alles aan iig, ,maar als ik naar gegevens kijk van de verschillende modules dan staat daarbij dat de 1 geschikt is voor FSB 133 de ander voor 200 etc. Maar goed, ik denk dat ik geholpen ben.. 2700 it is!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...