Ga naar inhoud

processor nu al kapot?


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb voor een vriend nieuw spul voor zijn pc besteld, hij woont vlak aan de grens hier in belgie dus heeft hij het bij mij laten komen omdat verzenden binnen nederland uiteraard goedkoper is, toen ik na ging kijken of alles er wel in zat en alles in orde was e.d. zag ik dat de processor een paar "kromme pinnetjes" had :-? :x dus ik die heel voorzichtig rechtgebogen, nou toen pastte die gewoon in de socket enzo, alles leek verder goed, maar nu vraag ik me af, kan de processor hierdoor kapot zijn? want alles pinnetjes zijn dus nog gewoon intact alleen waren ze scheef en heb ik ze weer (voorzichtig!) recht gebogen... edit/ (mocht het niet duidelijk zijn, ik ga morgen deze pc pas in elkaar zetten maar wil even weten of dit kwaad kan)
Link naar reactie
ohh gelukkig, nee kheb m er niet ingehamerd, gleed er netjes in, toen hebk m nog s voor zekerheid eruit gehaald en gechecked en alles was nog goed :) maare, 1 ding, is t normaal (gaat hier om een xp 3000+ 64 bit) dat er een soort kapje ofzo over de core/processor zit? want ik kan zeg maar de core niet zien... zit iets chroom/zilverkleurigs overheen, zit wel goed vast erop dus dat zal wel moeten?
Link naar reactie
[quote:e2140d4b5b="ric0209"]ohh gelukkig, nee kheb m er niet ingehamerd, gleed er netjes in, toen hebk m nog s voor zekerheid eruit gehaald en gechecked en alles was nog goed :) maare, 1 ding, is t normaal (gaat hier om een xp 3000+ 64 bit) dat er een soort kapje ofzo over de core/processor zit? want ik kan zeg maar de core niet zien... zit iets chroom/zilverkleurigs overheen, zit wel goed vast erop dus dat zal wel moeten?[/quote:e2140d4b5b] Ja dat kapje is normaal, :wink: Hebben intel's trouwens ook :wink:
Link naar reactie
[quote:d4fc1c2bf6="jayday"]Als ze netjes recht staan zou het niks uit moeten maken, als je je CPU maar niet in het socket moet timmeren, dan past alles namelijk :wink:[/quote:d4fc1c2bf6]Nouwww, je moet gewoon proberen maar als jij het met de hand gedaan hebt en toevallig net een wolle trui aanhad kan het weleens dat je wat statische electrische stroom doorheen hebt gestuurt, daar kunnen ze niet zo goed tegen. Maar daar zou ik niet vanuit gaan. Zet hem maar in elkaar en als ie niet doet gewoon met die CPU terug gaan, hun schuld. Zorg wel dat je geen kracht zet bij het koeler eraf halen, de koelpasta kan namelijk het koelblok en de CPU aan elkaar gezogen hebben (vacuum). Dan kan je nog meer pinntejes buigen als hij er schuin uitgaat...
Link naar reactie
nou, hij werkt dus (gelukkig) gewoon.. :) alleen enige rare is.. hij heeft een Asrock K8 Combo-Z moederbord, maar alle "onboard" functies werken niet... onboard sound, onboard lan enz.. en ja ik heb de driver cd geinstalleerd die bij het moederbord zat.. nog steeds geen resultaat, kan de driver cd brak zijn? want hij geeft het netwerk apparaat wel als geinstalleerd aan, maar hij werkt niet, wel inkomend traffic maar geen uitgaand... en geluid is er ook niet, apparaat is ook dit keer volgens windows wel geinstalleerd, maar toch werkt het niet.. wat kan dit zijn?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...