Ga naar inhoud

fancontrol


Aanbevolen berichten

[color=green:7147873ab7]ik zoek een fancontroller. nu zie ik alleen van die apparaatjes die zelf stroom geven maar ik wil stroom geven van miijn voeding. de voeding die ik heb heeft 3 aansluitingen voor fans die nog 3min doorgaan als de computer uitgaat. dus zover ik verstand heb van electronica moet het dus zoiets zijn: zwarte draad ongemoeit. gele draad ongemoeit rooie draad moet iets tussen waardoor de voltage naar beneden gaat. ik kan dit niet vinden als fancontroller. weten jullie meschien waar k dit kan vinden of een alternatief?[/color:7147873ab7]
Link naar reactie
Iedere fancontroler haalt de stroom af van de voeding via een molex connector.... (je standaard 4 pins connector) Dus uhm.... ik snap je vraag niet helemaal? edit: ohw nou zie ik het... uhm waarom persee nog 3 minuten langer door laten gaan? zoals kipsie zijn kan je het doen gewoon de juiste draadjes aansluiten op een connectortje die aan de controler zit..
Link naar reactie
Dus je wilt de fanspeeds van je fans regelen, alleen moet ze nog wel 3 minuten langer door laten draaien?? [b:0f34bc09f1]Kun je duidelijk in ABN met hoofdletter en goed lopende zinnen uitleggen wat je precies wilt en waarom (en hoeft niet in kleurtje)?[/b:0f34bc09f1] Van de 3 pin aansluitingen, is: - de gele draad de rpm monitoring - de zwarte de massa (ground) - de rode de +12V Door de rode draad door te knippen en er een schakelaar tussen te zetten, kun je ze dan aan en uit zetten. Wil je ze @ 7 Volt laten draaien, dan moet je nog de +5Volt van een molex erbij. Als ik je goed begrepen heb, zal het waarschijnlijk ook werken om een 3 --> 4 pin adapter te gebruiken om de voeding voor je fancontroller te zorgen. Elke home made LM3xx fancontroller gebruikt alleen de 12V en de GND, dus neem ik aan dat dat ook geld voor een fancontroller van bv CoolerMaster.
Link naar reactie
Oke sorry dat ik wat onduidelijk ik zal het zo duidelijk mogelijk uitleggen. mijn PSU heeft de mogelijkheid om max 3 fans door te laten draaien wanneer ik de computer heb uitgezet. Nu heeft een standaard fancontroller een eigen voeding via een molex. Mijn probleem is dat ik niet de voeding van de fancontroller wil maar van mijn PSU die vervolgens weer kan beheren met een fancontroller. Nu hoor ik jullie al denken waarom zet ie niet een molex erop die 3 minuten doordraait. Nou dat zit zo wanneer de computer uitgaat kijkt mijn PSU naar de temp van mijn kast en past daarop de voltage aan. Dus als ik die molex op mijn fancontroller zet heb ik te wienig voltage. Nu zoek ik een manier om een fancontroller te krijgen die geen voeding geeft maar wel de voltage kan veranderen. over ABN gesproken eerst de ? en dan de ()
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...