Ga naar inhoud

nieuw mobo, cpu en geheugen... ff checke!


Aanbevolen berichten

Ik wil onderstaande configuratie gaan kopen, is dit wat, of zit ik hier verkeerd mee? ik koop het, omdat mijn computer aan vernieuwing toe is, en ik denk dat ik hiermee goede prestaties heb, voor een relatief lage prijs. AMD Athlon 64 3200+, 2.2Ghz, 512Kb cache,S-754,Box Asus K8N-E Deluxe,S754,nForce3 250,3xDDR,GLAN,1394 Corsair XMS 3200 Low Latency,512Mb DDR,400Mhz,ECCR
Link naar reactie
je hebt geen ECCR geheugen nodig.... kies gewoon stanaard non ecc non reg geheugen. En als je nog een beetje wilt kunnen upgraden in de toekomst is misschien een S939 met AMD3500 en een MSI NF3 (250GB) s939 mainboard handig :) maar dat ligt natuurlijk geheel aan je budget Ik zou zowiezo ook voor een MSI boardje gaan (NForce3) Of er moeten features op die Asus zitten die je erg aanspreken.
Link naar reactie
Nu deze topic toch gestart is, ik ga ook een systeem bouwen volgende week en ik vraag me af of dit gaat werken (maakt me niet veel uit als het goede onderdelen zijn of niet maar ik wil er alleen geen problemen mee krijgen): Asrock K7S8X (met SIS chipset :-? ) AMD Athlon XP 2600+ 333FSB 512 MB Twinmos PC2700 333Mhz (is 3200 beter?) Als dit met elkaar gaat werken, weet iemand toevallig de juiste jumperinstelling voor een athlon 2600+ op een asrock k7s8x, ik ben namelijk bang dat ik dat fout ga doen.... aLVAST bedankt
Link naar reactie
[quote:1f7efea6af="carlobernardini"] Asrock K7S8X (met SIS chipset :-? ) AMD Athlon XP 2600+ 333FSB 512 MB Twinmos PC2700 333Mhz (is 3200 beter?) Als dit met elkaar gaat werken, weet iemand toevallig de juiste jumperinstelling voor een athlon 2600+ op een asrock k7s8x, ik ben namelijk bang dat ik dat fout ga doen....[/quote:1f7efea6af] -ja gaat werken -lees de handleiding..... staat et gewoon in :roll: [color=red:1f7efea6af]en nou opkazen want topicje kapen is niet erg beleefd [/color:1f7efea6af][img:1f7efea6af]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/devil.gif[/img:1f7efea6af]
Link naar reactie
Neem geen msi bord, dat bord is hartstikke brak. Instabiel, en loopt niet echt lekker. (k8n neo platinum) Wel goede ervaringen met chaintech vnf3-250. Echt stabiel en niet zo gek duur. Zit dan ook geen overbodige zooi op, gewoon wat je nodig hebt. Je kan ook 3000+ nemen, die heeft net zoveel cache en die 200mhz meer merk je toch niet zo, terwijl het verschil in prijs nog behoorlijk is. edit, Vandread bedoelde je deze? [img:3fdd2516ae]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/devil.gif[/img:3fdd2516ae] @Carlo, liever iets meer geld geven voor een degelijke mamaplank die asrock plankjes gaan hier allemaal kapot. (of ik ben te lomp/heb alle maandag ochten modellen gekregen) Jumperinstellingen zijn niet moeilijk, staat duidelijk in de handleiding, trouwens die licht hier dus ik kan het wel opzoeken. fsb_sel0 ----> jumper over pin 1 en 2 (links en midden) fsb_sel1 ----> jumper over pin 1 en 2 (links en midden) Op die manier heb je 333mhz fsb, en 2600+ draait op een fsb van 333
Link naar reactie
[quote:dc8e84b6d0="pcguy"] Je kan ook 3000+ nemen, die heeft net zoveel cache en die 200mhz meer merk je toch niet zo, terwijl volgens mij het verschil in prijs nog behoorlijk is. edit, Vandread bedoelde je deze? [img:dc8e84b6d0]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/devil.gif[/img:dc8e84b6d0][/quote:dc8e84b6d0] Dus ik neem geen athlon 3000+ als je ooknog zelf zegt dat het niet zoveel uitmaakt en dr is wel een prijsverschil en mn budget is zeer gelimiteerd, dus... 2600+ is fine. En als ik een msi mobo neem, neem ik een delta serie, is fijn mobotje. Kheb ik mijn pc ook msi en loopt als een eitje... Het mobo moet namelijk in de 38 euro blijven, de k7s8x kost 34 euro :D
Link naar reactie
[quote:21b7f622fa="carlobernardini"][quote:21b7f622fa="pcguy"] Je kan ook 3000+ nemen, die heeft net zoveel cache en die 200mhz meer merk je toch niet zo, terwijl volgens mij het verschil in prijs nog behoorlijk is. edit, Vandread bedoelde je deze? [img:21b7f622fa]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/devil.gif[/img:21b7f622fa][/quote:21b7f622fa] Dus ik neem geen athlon 3000+ als je ooknog zelf zegt dat het niet zoveel uitmaakt en dr is wel een prijsverschil en mn budget is zeer gelimiteerd, dus... 2600+ is fine. En als ik een msi mobo neem, neem ik een delta serie, is fijn mobotje. Kheb ik mijn pc ook msi en loopt als een eitje... Het mobo moet namelijk in de 38 euro blijven, de k7s8x kost 34 euro :D[/quote:21b7f622fa]\ Dat eerste advies was voor de ts, niet de tk (ts = topic starter, tk = topic kaper :P) Met de socket a borden van msi heb ik geen ervaring, 2600+ is niet de snelste meer maar is een nette cpu. Liever doorsparen voor een duurder bordje, voor die 34 haal je een bord + gratis berg ellende.
Link naar reactie
[quote:e66b2665ae="carlobernardini"]hoef je tenminste niet weer een hele topoic voor niets op te starten :)[/quote:e66b2665ae] oeh ja... pas op straks word de server overbelast... als je zelf een vraag hebt gewoon een topic openen lijkt me nu wel duidelijk dat die pollicy hier gehandhaafd word (met asrock is trouwens niets mis als je niet wilt oc'en, heb een pc voor een maat gebouwd met asrock en die heeft nergens last van..)
Link naar reactie
[quote:ebaa741e2d="Vandread"](met asrock is trouwens niets mis als je niet wilt oc'en, heb een pc voor een maat gebouwd met asrock en die heeft nergens last van..)[/quote:ebaa741e2d] Ik zal dan wel veel pech hebben gehad maar hier een lijstje wat in een klein half jaartje kapot is gegaan bij mij: 1* k7vt2 3* k7s8x 1* k7s8x-e En meer heb ik er nie gehad, wil ik ook niet meer. edit: owja nog een k7vt2 naar de mallemoeren. bovendien is er ook een msi k8n neo platinum kapot gegaan en een chaintech vnf3-250. Maar die chaintech was m'n eigen schuld.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...