Ga naar inhoud

Computer doet niets meer


Aanbevolen berichten

Probeer eens met een schroevendraaier kortsluiting te maken tussen de twee pinnetjes op je mobo die de pc aan en uit zouden moeten zetten. Werkt dit, dan zal de schakelaar van je pc kapot zijn, heb ik ook een keer gehad. Als het niet werkt denk ik dat je kunt proberen een andere proc of mobo te gebruiken. Ook je mem eruit en erin zetten is een manier om te kijken of het misschien daaraan ligt.
Link naar reactie
[quote:d5605743a4="911"]... en de aansluiting van de aan/uit knop op het mobo doorverbonden met een jumpertje. Helaas zonder resultaat...[/quote:d5605743a4] Helaas heb ik geen ander mobo voorhanden, maar ik zal componenten zoals het geheugen eens uit- en inbouwen. Maak ik overigens een gerede kans dat het mobo naar de maan is?
Link naar reactie
[quote:d3bf4e54ad="Orcer"]Je mobo ondersteunt trouwens geen p2 maar p3, misschien dat dit een oorzaak is.[/quote:d3bf4e54ad] De computer heeft het 5 jaar lang probleemloos gedaan. Van de ene op de andere dag doet hij het niet meer. Geen klik, geen voeding- of cpufan, helemaal niets. Er staat wel stroom op de kabel die van de voeding naar het mobo loopt. Ik neem aan dat pas door het inschakelen van de computer ook op de kabels naar de hd etc. stroom komt te staan. Daar meet ik nu namelijk niets, en dat klinkt logisch. Ik zal nu eerst de processor eens de- en monteren. Het geheugen de- en monteren heeft niets gebracht. Wordt vervolgd...
Link naar reactie
Als ik dit zo hoor dan lijkt het erop dat het maar 2 dingen kunnen zijn. Of de aan/uit schakelaar van de computer is kapot (is gemakkelijk en goedkoop te verhelpen) of het mobo wil niet meer. Dat er spanning staat op de stekker naar het mobo betekent in ieder geval dat de voeding iets doet (wat weet je niet). Moderne mobo's geven namelijk, als je de aan/uit schakelaar bedient, een signaaltje aan de voeding dat de voeding spanning mag gaan leveren aan de componenten. Als er vervolgens echt helemaal niets gebeurt dan is dus imho of het signaaltje er niet (kan trouwens ook nog door een kapotte voeding komen), of het mobo geeft het signaal niet door en dan is het toch vaak afgelopen met het mobo. Dus meet inderdaad de draden van de schakelaar ook 'ns door, kijk ook, zoals Orcer zegt, wat er gebeurt als je de twee pennetjes waar de on/off switch op zit doorverbindt. Suc6 en groetjes van J.W.
Link naar reactie
[quote:afbb5335e8="Win2k"]beter lezen mensen er staat ik heb de aan/uit pinnetjes met een jumper verbonden zijn :roll:[/quote:afbb5335e8] 8) Hij wordt leuk. Ik ben in de tussentijd bezig een andere oude computer te reanimeren. Een Pakkert Hell die zeer instabiel was. Ik heb een ander mobo voor de AMD-K6 gevonden en heb de boel overgebouwd. Leek aardig, alleen wordt de HD niet herkend door het bios (start ik een nieuw draadje voor op). Ik heb daarna ook even een HD uit de 'dode' computer van dit draadje geprobeerd. En wat denk je, de Pakkert Hell reageert niet meer op de aan/uit knop. :o Het lijkt er op dat de HD een probleem veroorzaakt waardoor het mobo het signaal achterwege laat op de rest van de computer van stroom te voorzien. Ik zal de zooi weer in elkaar bouwen ZONDER de verdachte HD. Wordt vervolgd...
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Even afronden. Ik heb bijna het hele binnenwerk van de computer vervangen. Nieuw mobo asus 7n8x-x (schakelaar heb ik laten doormeten en was OK), sempron 2600+, 512 MB, voeding 350W, club3d radeon 9600xt. Spul er in gezet. Op de schakelaar drukken: NIKS. HD's losgekoppeld, en daar liep het spul heen. Ik had 2 HD's in de computer zitten. Als ik de seagate van 40Gb aankoppelde dan deed de computer niets. Loskoppelen en de computer een minuutje stroomloos maken en hij wilde wel weer opstarten. Die HD is dus ziek. Het oude mobo herstelde zich daar niet meer van, het nieuwe gelukkig wel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...